خبر‌هایی از ورزش جهان


خبر‌هایی از ورزش جهان

باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد با وجود شرایط شیوع بیماری کرونا و وقفه‌ای که در مسابقات ایجاد شده است، خواهان به پایان بردن فصل است.

گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آخرین تحولات ورزش جهان.

بازداشت هافبک نیوکاسل
نولبرتو سولانو هافبک سابق تیم فوتبال نیوکاسل انگلیس به خاطر شکستن قوانین مربوط به قرنطینه عمومی و شیوع کرونا در کشور پرو بازداشت شد. سولانو ۴۵ ساله که اولین پرویی حاضر در تاریخ لیگ انگلیس بوده است، یک چهره محبوب در کشورش به شمار می‌رود و در حال حاضر یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی پرو است. او که در زدن ضربات آزاد تخصص داشت، در تیم‌های آستون ویلا، وستهام و لسترسیتی نیز بازی کرده است و قبل از ترک آمریکای جنوبی همبازی دیه گو مارادونا در تیم بوکاجونیورز آرژانتین بود.
دیبالا به سختی نفس می کشیدم
پائولو دیبالا مهاجم آرژانتینی تیم یوونتوس که دچار بیماری کرونا شده است تاکید کرد در دوره اوج بیماری خود با مشکلات تنفسی روبرو شده است.
دیبالای ۲۶ ساله تاکید کرد بلز ماتوئیدی و دانیله روجانی دو بازیکن دیگر یووه که مبتلا شده اند، علائم خاصی نداشتند، اما او نیز اکنون شرایط سخت را پشت سر گذاشته و حالش رو به بهبودی است. وی افزود: «دو روز قبل شرایط خوبی نداشتم و احساس سنگینی می‌کردم و حتی پس از ۵ دقیقه راه رفتن دیگر دیگر توانی نداشتم، چون دچار نفس تنگی می‌شدم. اما حالا می‌توانم راه بروم و تمرینات سبکی را شروع کنم. در حالی که قبلا بدنم به لرزه می‌افتاد. البته هنوز هم احساس سنگینی می‌کنم و فکر می‌کنم عضلاتم آسیب دیده است. البته همسرم هم از علائم بیماری خلاص شده است.»

منچستریونایتد مخالف اعلام پایان فصل است

باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد با وجود شرایط شیوع بیماری کرونا و وقفه ای که در مسابقات ایجاد شده است ،‌خواهان به پایان بردن فصل است.
مسئولان این باشگاه معتقدند پاندمی کرونا برای مدت نامشخصی در انگلیس وجود خواهد داشت و این در حالیست که اتحادیه لیگ انگلیس فعلا تا پایان ماه آوریل مسابقات را تعطیل کرده است.باشگاه همچنین به کسانی که بلیت بازی های این تیم را پیش خرید کرده اند اعلام کرد در صورتی که ادامه مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود ، می توانند پول خود را پس بگیرند.
در بیانیه منچستریونایتد آمده است‌: « این باشگاه حمایت کامل خود را از به پایان بردن لیگ برتر و جام حذفی انگلیس و مسابقات اروپایی اعلام می کند. »

جریمه هافبک استوک سیتی به خاطر حرکت سیاسی

باشگاه استوک سیتی از دسته چمپیونشیپ انگلیس، بازیکن اهل ایرلندشمالی را به علت قرار دادن پست سیاسی در صفحه اجتماعی خود تنبیه کرد.
جیمز مک لین هافبک ۳۰ ساله را به علت قرار دادن یک پیام نامناسب در صفحه ایسنتاگرام خود دو هفته جریمه کرد و مک لین نیز پذیرفت تا این تصویر را پاک کند. در تصویری که مک لین در صفحه خود قرار داده بود وی را در حالی نشان می‌دهد که یک نقاب که مخصوص گروه‌های شبه نظامی جدایی طلب ایرلندشمالی است را به سر کشیده و در حال آموزش دادن به کودکان خود است.
باشگاه استوک سیتی در بیانیه خود تاکید کرد برای مک لین به علت استفاده نامناسب از رسانه اجتماعی خود جریمه انضباطی تعیین کرده است. وی پذیرفته است که این پست یک حرکت تحریک کننده به شمار می‌رود.
مهاجم کاستاریکایی در باشگاه چینی
باشگاه گوانگجو اف سی چین مارکوس اوره نیا مهاجم ۳۰ ساله و ملی پوش کاستاریکایی را به خدمت گرفت. اوره نیا که در ۶۵ بازی ملی ۱۵ بار گلزنی کرده است، سابقه بازی در کوبان کراسنودار روسیه، میدتیلان و بروندبی دانمارک و سن هوزه ارث کوئیک و اف سی لس آنجلس آمریکا را دارد.
او از تیم آلاخوئلنزه کاستاریکا خریداری شده و مبلغ و مدت قرارداد او اعلام نشد.
کمک مالی جوکوویچ و فدرر برای غلبه بر بیماری جهانی
دو فوق ستاره تنیس جهان برای کمک به مبارزه با بیماری کرونا کمک مالی در نظر گرفتند.
راجر فدرر تنیسور سوئیسی و برنده ۲۰ گرنداسلم جهان اعلام کرد مبلغی بیش از یک میلیون دلار برای کمک به هموطنان خود در مبارزه با بیماری کرونا به عنوان آسیب زننده‌ترین بحران دهه‌های اخیر اهدا کرده است.
مبلغ دقیق کمک مرد شماره یک سابق جهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرد. آمار‌های سازمان بهداشت جهانی حاکیست سوئیس در رده نهم کشور‌های آلوده به کرونا در جهان قرار دارد و به گفته وزارت بهداشت سوئیس تست بیش از ۸۸۰۰ تن تا کنون مثبت بوده است. همچنین ۸۶ تن تا کنون جان خود را از دست دادند.
فدرر ۳۸ ساله گفت: «اکنون برای همه زمان مبارزه است و هیچکس نباید از این موضوع عقب بنشیند. برای همین من و همسرم تصمیم گرفتیم سهمی در این مبارزه داشته باشیم. ما در کنار هم می‌توانیم در این مبارزه پیروز شویم.»
دیروز همچنین در بلگراد صربستان، نوواک جوکوویچ مرد شماره یک حال حاضر تنیس جهان ۱.۱ میلیون دلار برای کمک به تجهیز مراکز درمانی و خرید دستگاه‌های کمک تنفسی در صربستان کمک کرد.

گلزن کهنه کار برزیلی در بوسان
باشگاه بوسان آی پارک کره جنوبی از به خدمت گرفتن ژوناتان فریرا ره یس مهاجم ۳۰ ساله برزیلی از تیم سوفان بوری تایلند خبر داد. وی سابقه بازی در تیم گوآرانی برزیل را دارد و بیشتر دوران بازیگری خود را در لیگ تایلند سپری کرده است.
لوئیش برزیلی به ججو یونایتد پیوست
باشگاه فوتبال ججو یونایتد کره جنوبی ادر لوئیش مهاجم کهنه کار برزیلی را از تیم سیونگنام کره جنوبی خریداری کرد.
لوئیش ۳۳ ساله در تیم‌های گوآرانی، فلامینگو، پارانا، ویلانووا برزیل، آستراس و آ ا ک آتن یونان، الشباب عربستان و اف سی دائه گو و جیونبوک هیوندای کره جنوبی سابقه بازی دارد و در ۴۹ بازی تیم سابق خود ۱۲ بار گلزنی کرد.
باشگاه کره ای مهاجم لبنانی خرید
باشگاه آنسان گرینرز کره جنوبی اعلام کرد حسن علی سعد مهاجم ۲۷ ساله لبنانی - آمریکایی را از تیم الانصار لبنان به خدمت گرفته است. این بازیکن که به «سوونی» شهرت دارد عضو تیم ملی لبنان است، اما سابقه بازی در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان آمریکا را دارد. سوونی در تیم‌های اسپورتینگ کانزاس سیتی، سوپ پارک رنجرز و ایندی الون آمریکا و تروساسانا تایلند سابقه بازی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه