برداشت محصول باقلا در فنوج آغاز شد


برداشت محصول باقلا در فنوج آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول باقلا از سطح افزون‌بر450 هکتار از زمین‌های زیر کشت این شهرستان آغاز شد.

عیسی قاضی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیرکشت افزون‌بر ۲ تن باقلا در فنوج برداشت می‌شود اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۹۰۰ تن باقلای تر و خشک برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از سیستان و بلوچستان شود.
وی افزود: رقم باقلای کشت شده در این شهرستان از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی فنوج با بیان اینکه برداشت باقلا تا اواخر فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: بیش‌از ۵۰۰ نفر در کار کاشت و برداشت باقلا در سطح این شهرستان مشغول بکار هستند.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی در فنوج هزار و ۳۰۰ هکتار است.

قاضی بیان کرد: باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می‌کند.
وی افزود: کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی فنوج ادامه داد: این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک است بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید است البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زنم غرغرو بود / در میهمانی صد دل عاشق زن مطلقه شدم + نظر کارشناسی