بهره برداری از طرح هزار و 290 هکتار جنگل کاری


بهره برداری از طرح هزار و 290 هکتار جنگل کاری

طرح هزار و 290 هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران تا دقایقی دیگر با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از طرح هزار و 290 هکتار جنگل کاریآقای علی محمد مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این مطلب، گفت: این طرح در دامنه جنوبی البرز، جنگل کاری شمال خاوری، جنگل کاری شهید یاسینی و جنگل کاری هجرت در شرق تهران مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این طرح بیش از ۶۰۰ هزار اصله از گونه‌های گیاهی سازگار، ماندگار و مقاوم با شرایط اقلیمی شهر تهران کاشت و غرس شده است.
آقای مختاری تاکید کرد: در طرح جنگل کاری شهر تهران سعی شده است تا از گونه‌های گیاهی که مقاوم برابر کم آبی هستند، استفاده شود.
مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران همچنین گفت: در سال ۱۳۷۴ طرح کمربند سبز پیرامون این شهر به مساحت ۵۰ هزار هکتار در دستورکار قرار گرفته و پس از تصویب در دولت وقت و ابلاغ به شهرداری تهران اجرای آن آغاز شده است.
آقای مختاری افزود: امروز ما حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از این ۵۰ هزار هکتار را تاکنون اجرا کرده ایم و با هزار و ۲۹۰ هکتاری که به بهره برداری رسید حدود ۴۳ هزار هکتار از این طرح اجرا شده است.
وی ابرازامیدواری کرد: ظرف چهار تا پنج سال آینده طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز پیرامون شهر تهران به پایان برسد.

توزیع نهال رایگان در ۱۲۰ بوستان شهر تهران
مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توزیع رایگان نهال در ۱۲۰ بوستان این شهر خبر داد.
آقای علی محمد مختاری گفت: در طول هفته منابع طبیعی و درختکاری شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و مراکز آموزش گل و گیاه که تعداد آن‌ها به حدود ۹۳ کلینیک گل و گیاه می‌رسد ثبت نام کنند و درخت مورد نیاز خودشان را اعلام کنند تا توسط همکاران ما در منزل آن‌ها این درختان غرس شود.
وی افزود: براساس این طرح کاشت درختان مثمر و غیرمثمر در منازل شهروندان تهرانی از دی ماه شروع شده و به مدت ۳ ماه و تا پایان اسفندماه ادامه می‌یابد.
مختاری گفت: نهال‌هایی که به طور رایگان در طول هفته درختکاری در بوستان‌ها توزیع می‌شود از گونه‌های گیاهی مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند