گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ملا برادر


گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ملا برادر

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا و معاون سیاسی جنبش طالبان افغانستان به صورت تلفنی در رابطه با توافق اخیر میان دو طرف گفت وگو کردند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید ضمن اعلام این که به صورت […]

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ملا برادر

شفقنا- رئیس جمهوری آمریکا و معاون سیاسی جنبش طالبان افغانستان به صورت تلفنی در رابطه با توافق اخیر میان دو طرف گفت وگو کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الحره» آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کاخ سفید ضمن اعلام این که به صورت تلفنی با یکی از رهبران جنبش طالبان افغانستان صحبت کرده، تاکید کرد که گفت و گوی میان آنها بسیار خوب بوده است.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی، پیشروی به سوی برقراری صلح در افغانستان را با ملا «عبدالغنی برادر»، معاون سیاسی و مذاکره کننده ارشد جنبش طالبان مورد بحث و بررسی قرار داده است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، ترامپ در گفت و گوی تلفنی خود با ملا برادر که نزدیک به ۳۵ دقیقه به طول انجامیده، جنبش طالبان را به مشارکت در مذاکرات با دولت افغانستان و طرف های دیگر با هدف پایان دادن جنگ ترغیب کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر نیاز به ادامه کاهش خشونت به همان نحوی که منجر به توافق تاریخی چند روز پیش میان کشورش و طالبان شد، آمادگی واشنگتن برای ادامه پشتیبانی از ملت افغانستان در تلاش خود برای دستیابی به یک سازش مسالمت آمیز را ابراز کرد.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن تایید تماس تلفنی ترامپ با ملا برادر، تاکید کرد که معاون سیاسی جنبش، رئیس جمهوری آمریکا را به اتخاذ تدابیر قاطع در رابطه با خروج نیروهای خارجی از افغانستان تشویق کرد.

بنا بر اعلام جنبش طالبان، برادر همچنین از ترامپ درخواست کرده که به هیچ کس اجازه ندهد تدابیری اتخاذ کند که مفاد توافق میان جنبش و آمریکا را نقض کند و در نتیجه وی را بیش از پیش در این جنگ طولانی مدت دخیل نسازد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !