کرونا ویروس فعالیت دستفروشان را در زنجان تعطیل کرد


کرونا ویروس فعالیت دستفروشان را در زنجان تعطیل کرد

زنجان - ایرنا - با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس فعالیت دستفروشان روزهای جمعه و دوشنبه بازار این شهر از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زنجان ممنوع و تعطیل اعلام شد.

سرپرست شهرداری زنجان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا ویروس در کشورمان شرایط خاصی را ایجاد کرده است، گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده کمیته های متولی از جمله شهرداری نیز مکلف شده برای پیشگیری از بروز این نوع بیماری از فعالیت دستفروشان در محل بازار روز کوی فرهنگ در روزهای جمعه و دوشنبه ممانعت کند که این تعطیلی تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

غلامحسن احمدی افزود: بر این اساس اطلاع رسانی لازم به گروه های هدف و از جمله شهروندان انجام گرفته تا اقداماتی موثر در راستای پیشگیری از بروز این بیماری در سطح شهر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه اغلب دستفروشان مکان های یاد شده از شهرهای دیگر به این شهر عزیمت می کنند، اضافه کرد: این اقدام می تواند در انتقال این بیماری بسیار موثر باشد، چرا که هم اکنون در استان های همجوار موارد مثبت این نوع ویروس گزارش شده است.

این مسؤول ادامه داد: شهرداری اقدامات اعلام شده از سوی کمیته مربوط به پیشگیری بیماری کرونا ویروس را از قبیل ضد عفونی کردن ترمینال، بازار، مصلی و حتی اتوبوس های شهری را مورد توجه قرار داده و این وضعیت بصورت مستمر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت شیوع این بیماری اقدامات و برخورد جدی تر با دستفروشان سطح شهر نیز انجام خواهد گرفت.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت و چهار منطقه شهرداری دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته گفت: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسید.

شمار استان‌های درگیر با ویروس کرونا در کشور تاکنون به ۲۳ استان رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی