شهردار: 90 میلیارد ریال صرف بازآفرینی شهر مهریز شد


شهردار: 90 میلیارد ریال صرف بازآفرینی شهر مهریز شد

یزد- ایرنا- شهردار مهریز گفت: 90 میلیارد ریال بودجه ملی صرف طرح بازآفرینی شهری در مجموعه‌های باغ بهار ، مهرپادین، مزویرآباد و حوالی باغ جهانی پهلوانپور این شهر شد.

حمزه زارع زاده پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در قالب این طرح ملی با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به ساماندهی، بهسازی و بازسازی مناطق قدیمی و فرهنگی اقدام شد.

وی به اهمیت طرح بازآفرینی برای بازسازی و زیباسازی شهر به خصوص در بافت‌های تاریخی در محلات مختلف اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود بتوان با حمایت دولت نسبت به تداوم آن اقدام کرد.

شهردار مهریز اظهار داشت: آسفالت بلوار امام خامنه‌ای، تامین روشنایی بافت فرسوده منتهی به باغ پهلوان‌پور و ساماندهی پارک سرو منگاباد جزو برنامه‌هایی است که تاکنون صورت گرفته است .

زارع زاده به طرح ساختمان جدید شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون این طرح حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیریکی دارد که امیداست در اردیبهشت‌ماه ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی ، نصب تمثال ۳۱۳ شهید شهرستان در میدان‌های سطح شهر و در روستاها را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این کار مهم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

شهردار مهریز اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری شورای اسلامی شهر ، نصب و تامین روشنایی و چراغانی این تمثال‌ها تا پایان سال در دستور کار است.

زارع زاده تاکید کرد: برای ادای احترام به مقام شهید حاج قاسم سلیمانی، بلوار مفتح به توحید به نام این سردار سرافراز اسلام نامگذاری شد.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: واگذاری منطقه گردشگری غربال بیز به بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهتر به مردم انجام گرفت .

علیرضا ابویی افزود: این منطقه گردشگری به شرکت تعاونی دهیاران به مدت ۱۵ سال واگذار شد و تمام مسائل مالی و رسیدگی به آن برعهده این شرکت است.

وی به لایحه بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار داشت: افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه موردنیاز شهرداری مهریز برای سال آینده برآورد شده است.

این مسوول تاکید کرد: از این میزان ۶۰ درصد صرف امور عمرانی و بقیه صرف امور جاری می شود.

ابویی به اهمیت همکاری و مشارکت مردم در تمام برنامه های شهر به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.

۶۰ درصد از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز در شهر زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی