تعطیلی مسجد «نصیرالملک» در شیراز با هدف پیشگیری از کرونا


تعطیلی مسجد «نصیرالملک» در شیراز با هدف پیشگیری از کرونا

حجت الاسلام موسوی گفت: مسجد «نصیرالملک» در شیراز به دلیل آمار زیاد بازدید این مسجد از سوی گردشگران خارجی تا اطلاع ثانوی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «سیدعباس موسوی»، امروز(سه شنبه 6 اسفند) در جلسه ستاد بحران اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: با هدف پیشگیری از شیوع کرونا و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستورالعمل بهداشتی تهیه شده و در اختیار اماکن مذهبی استان قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: تا اطلاع ثانوی، تمامی مراسم مذهبی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی فارس نیز لغو می شود و زائرسراها نیز تعطیل خواهند بود.

وی از ضدعفونی کردن بقاع متبرکه شاخص در استان خبر داد و اعلام کرد: با هدف پشگیری از شیوع این بیماری، علائم هشدار دهنده در اماکن مذهبی استان نیز نصب شده است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: به تمامی اماکن مذهبی در مورد انتشار شایعات در کانال ها و گروه های اطلاع رسانی مربوط به بقاع مبرکه نیز ابلاغات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات ضد عفونی سطوح اماکن مذهبی فارس، عنوان کرد: نصب بنر در مورد کرونا و شست و شوی درست دست ها و ضد عفونی کردن سطوح و ... به اماکن مذهبی استان، ابلاغ شده است.

مدیرکل اوقاف فارس از تعطیلی مسجد «نصیرالملک» در شیراز خبر داد و گفت: به دلیل آمار زیاد بازدید این مسجد از سوی گردشگران، مسجد تا اطلاع ثانوی با هدف پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل می شود.

وی با اشاره به سوره «توبه» در قرآن کریم، بیان کرد: «جز آنچه خدا براى ما مقرر داشته هرگز به ما نمى ‏رسد، او سرپرست ماست و مومنان باید تنها بر خدا توکل کنند».

حجت الاسلام موسوی افزود: در شرایط حاضر، مردم استان باید با رعایت توصیه های بهداشتی، توکل به خدا و معنویات و حفظ آرامش، عمل کنند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی