از کرونا مهمان ناخوانده تا آرامش در حضور کرونا ویروس


از کرونا مهمان ناخوانده  تا آرامش در حضور کرونا ویروس

رشت - ایرنا- اخبار خبرگزاری ایرنا گیلان در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در هفتمین روز اسفند 1398 از کرونا ناخوانده مهمان ماست از سفر به گیلان حذر کنید تا ضدعفونی مدارس، ایستگاه های راه آهن گیلان و سالن های قطار و آرامش و آگاهی جامعه نیاز اصلی در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس را در بر می گیرد.

این عناوین گزیده ای از اخبار، مصاحبه ها و گزارش های ایرنای گیلان در موضوع و مباحث مرتبط با ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که در قالب این بسته جمع بندی و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

در گزارش کرونا ناخوانده مهمان ماست، به این مهم اشاره شده که در شرایطی که گیلان از مناطق درگیر ویروس کرونا است و مکان های گردشگری برای پیشگیری از شیوع بیماری تعطیل شده آمارها حاکی از افزایش ۲۰ درصدی ورود مسافر به این استان سبز پر بحران است.

افراد بدون بیماری های زمینه ای کمتر در اثر کرونا می میرند

متخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست خبری اعلام کرد که مرگ و میر در افراد سالم بدون بیماری پیش زمینه ای، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، کمتر است و بر اساس آمارهای جهانی، ویروس کرونا در زیر گروه سنی ۱۰ سال مرگ و میر ندارد و تاکنون موردی از مرگ این گروه سنی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گزارش نشده است.


ضدعفونی مدارس گیلان در برابر شیوع ویروس کرونا

اگر چه با شیوع ویروس کرونا مدارس استان گیلان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شده اند اما خانواده ها از بازگشایی مدارس و حضور فرزندانشان در مدارس نگرانند . اما معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: با توجه به تعطیلی واحدهای آموزشی در استان قرار شد که کار ضدعفونی قبل از بازگشایی در همه مدارس استان انجام شود اما بعد از شروع به کار مدارس، ضدعفونی واحدهای آموزشی روزانه انجام می شود.

ایستگاه های راه آهن گیلان و سالنهای قطار

در اجرای برنامه های پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا خبری از ایرنای گیلان به نقل از مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ منتشر شده که سالن قطارهای اعزامی از ایستگاه راه آهن رشت قبل از مسافرگیری و گند زدایی و ضد عفونی نمودن محوطه و ساختمان ایستگاه ها قبل و پس از اعزام قطارهای برای کاهش احتمال شیوع ویروس کرونا از روزهای آغازین هشدارهای وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته و مستمر انجام می شود.

معابر عمومی آستارا ضدعفونی می‌شود

در حوزه شهرستان نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، فضای دستگاه‌های اداری و ناوگان تردد شهری توسط ماموران بهداشت محیط خبر داد و بیان داشت: امروز تیمی از عوامل و ماموران واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا خیابان های اسکله، مصلی، راسته شکور و امام تا چهار راه حکیم نظامی و ناوگان تاکسیرانی را ضدعفونی و گندزدایی کردند و میدان کار خود را توسعه خواهند داد.

رعایت چند توصیه ساده بهداشتی موثرتر از استفاده ماسک است

متخصص بیماری های اپیدمی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در نشستی بیان داشت: استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد ، ماسک برای افراد سالم بیشتر موجب آرامش است، مهمترین کار شستن دست با آب و صابون به طور مرتب و رعایت فاصله با افراد دیگر است .

آرامش و آگاهی جامعه نیاز اصلی در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس

در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گیلان نیز آرامش و آگاهی جامعه ضرورت اصلی در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس عنوان و گفته شد که رسانه ها با اطلاع رسانی صحیح به مردم و بازگرداندن آرامش به جامعه نقش هدایتگری در این زمینه را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به نگرانی مردم در رابطه با کرونا ویروس بیان داشت: سرعت انتشار این ویروس وسیع است ولی تبعات آن کمتر از سایر ویروس ها چون سرماخوردگی و آنفلوآنزاست؛ اما بدلیل سرعت انتشار آن باید برای مقابله با آن توصیه های بهداشتی را با دقت عمل کرد و بدین منظور هر یک از افراد باید از خود شروع کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا