بازسازی 36 درصد مساکن روستایی تخریب شده ناشی از بارندگی فرودین در اسدآباد


بازسازی 36 درصد مساکن روستایی تخریب شده ناشی از بارندگی فرودین در اسدآباد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد از بهره برداری و بازسازی 36 درصد مساکن روستایی تخریب شده ناشی از بارندگی فرودین امسال در این شهرستان خبر داد.

محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر اظهار کرد: از ۱۲۰۰ فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی، کل سهمیه به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد ۹۰۰ فقره در مرحله عقد قرارداد هستند و بازسازی ۳۰۰ فقره از واحدها نیز پایان یافته و به بهره برداری رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲۰۰ واحد تخریب شده ناشی از بارندگی فرودین امسال که به بانک های عامل معرفی شده اند، حدود ۳۶ درصد بازسازی و بهره برداری شده است، تصریح کرد: از بانک ها انتظار داریم تا هر چه سریع تر تا پایان سال در این فرصت باقی مانده اندک، تسهیلات مابقی واحدها را پرداخت کرده تا این واحدها نیز بازسازی واحدهای تخریب شده خود را آغاز کنند.

معصومی یادآور شد: در همین راستا ۴۳۸ فقره وام تعمیراتی نیز به مساکن روستایی که در بارندگی های فرورین امسال در شهرستان دچار آسیب شده بود، پرداخت شد که این واحدها به صورت صددرصدی به بانک های عامل معرفی شده اند و کار تعمیراتی مساکن خود را با اخذ وام به اتمام رساندند.

وی با بیان اینکه برای بازسازی هر واحد مسکن روستایی ۱۶۰ کیسه سیمان از طرف مقام معظم رهبری اهدا شد و در این راستا ۳۰۰ واحد بازسازی شده این سیمان ها را به صورت رایگان دریافت کرده اند، اضافه کرد: ۹۰۰ واحد عقد قرارداد شده شهرستان نیز در مرحله اول ۸۰ کیسه خود را برای بازسازی مساکن خود دریافت کرده اند و با پرداخت تسهیلات بازسازی به طور قطع ساخت و احداث مساکن خود را آغاز می کنند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد در پایان با اشاره به اینکه پیش از این شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی شهرستان اسدآباد ۳۶ درصد بود، خاطرنشان کرد: با بازسازی ۳۰۰ واحد از مساکن تخریب شده روستایی در حال حاضر شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی شهرستان به ۳۸ درصد ارتقاء یافته و به طور قطع با بهره برداری از بازسازی ۹۰۰ فقره عقد قرارداد شده، شاخص مقاوم سازی مساکن روستایی اسدآباد به ۴۰ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق