بسته شدن مرز‌ها موقتی است/ درحال رایزنی با همسایگان هستیم


 بسته شدن مرز‌ها موقتی است/ درحال رایزنی با همسایگان هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بسته شدن مرزهای ایران از سوی کشورهای همسایه، اقداماتی پیشگیرانه و موقتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید عباس موسوی درباره بستن مرز های ایران توسط برخی از کشورهای همسایه و برخی شایعات مبنی بر تدام این وضعیت توضیح داد: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی برای مناطق مختلف جهان وضعیت اضطراری اعلام کرده، طبیعی است که اقداماتی در این زمینه باید انجام شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: پیش از اینکه کشورمان آلوده (به ویروس کرونا) شود نگرانی هایی در این زمینه داشتیم. با ورود ویروس به ایران، برای کشور‌های همسایه ما نگرانی‌هایی بوجود آمد، ولی این وضعیت نباید مانع از مراودات مردمی و صادرات و واردات بین کشور‌ها شود.

او ادامه داد: وزارت امور خارجه از طریق سفارت خانه‌ها رایزنی‌هایی را با مقامات کشور‌های همسایه شروع کرده است که آنها اطمینان می‌دهند هیچ مورد مشکوکی از مرز‌ها عبور نخواهد کرد.

موسوی گفت: از جمله موضوعات مطرح شده گواهی صحت و سلامت کالا‌های مدنظر است تا بتوانیم در این شرایط با کمک هم و کشور‌های همسایه ضمن درک نگرانی های یکدیگر مراودات خود را به شکل مطلوبی ادامه بدهیم.

او با اشاره به نزدیکی ایام عید درباره استمرار بسته بودن مرزهای کشورهای همسایه اظهار کرد: خیلی بعید است که مستمر باشد (بسته بودن مرزهای کشورهای همسایه)، اقدامات پیشگیرانه کشورها موقتی است، ما هم در فکر کاهش ویزا برای اتباع خارجی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امیدوار هستیم با سرعت و جدیتی که کشورما در کار مبارزه با این ویروس در پیش گرفته است، به زودی شاهد روند معکوس ابتلا به این بیماری بوده و بتوانیم خبرخوش و این اطمینان را به همه مردم ایران و کشور‌های همسایه بدهیم که خطری متوجه آنها نخواهد بود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی