زیاد النخاله: انقلاب اسلامی، کشتی نجات جنبش‌های اسلامی است


زیاد النخاله: انقلاب اسلامی، کشتی نجات جنبش‌های اسلامی است

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کشتی نجات برای همه جنبش‌های اسلامی در جهان بود.

زیاد النخاله: انقلاب اسلامی، کشتی نجات جنبش‌های اسلامی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونیوز،​ زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی درباره انقلاب اسلامی ایران و شهادت سردار سلیمانی با خبرگزاری یونیوز، پیروزی انقلاب اسلامی را کشتی نجاتی برای همه جنبش‌های اسلامی در جهان دانست.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: «جنبش جهاد اسلامی به انقلاب اسلامی ایران ایمان دارد و اندیشه آن روشن است و نماینده امت اسلامی و تاریخ اسلامی با ویژگی‌های یک انقلاب و ارزش‌ها و تمدت اسلامی است. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کشتی نجات برای همه جنبش‌های اسلامی در جهان بود.»

زیاد النخاله در این گفت‌وگو اظهار داشت: «دکتر فتحی شقاقی در آن زمان (پیروزی انقلاب) درحال تحصیل در مقطع دکترا در قاهره بود و گروهی زیادی از برادران پس از سال‌ها تحصیل در سال پایانی تحصیل خودشان بودند و زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید دکتر فتحی کتابی با عنوان الحل الاسلامی و البدیل راه حل اسلام و جایگزین منتشر کرد و در آن در مورد امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نوشت بدون اینکه حتی یک ایرانی را ملاقات کرده باشد.»

بیشتر بخوانید: نشست امنیتی رژیم صهیونیستی درپی حمله موشکی مقاومت

شهادت دو تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی

وی افزود: «او آن کتاب را در مصر منتشر کرد و چاپ اول آن با تیراژ ۱۰ هزار نسخه در یک یا دو روز به فروش رسید و پس از آن به چاپ دوم رسید و به دنبال انتشار این کتاب در مصر بازداشت شد و پس از آن به غزه بازگردانده شد. مسئله مهم در اینجا این است که این رابطه وجود داشت، اما این رابطه بیشتر یک رابطه معنوی بود و به این رابطه به ارتباط او به درک اسلام و درک اسلامی مربوط می‌شد. من فکر می‌کنم دکتر فتحی حتی تا سال ۱۹۸۸ هیچ ایرانی را ندید.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «حاج قاسم سلیمانی در طول جنگ علیه غزه پیگیر و در میدان حاضر بود. سلیمانی انقلاب فلسطین را از گروه‌هایی پنهان به ارتش قوی مبدل کرد.»

زیاد نخاله گفت: «شهید سلیمانی زمانی که فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران را برعهده گرفت به دمشق آمد و با همه گروه‌های فلسطینی دیدار کرد و صحبت‌های آن‌ها را شنید و درباره همه دغدغه‌ها و مسائل فلسطین گفت‌وگو کرد.»

وی افزود: «روابط جهاد اسلامی با سپاه پاسداران با تبعید دکتر فتحی شقاقی از فلسطین آغاز شد. روابط شهید شقاقی با امام خمینی (ره) روابطی معنوی بود.»

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم آغوش های ممنوعه بازیگران در فیلم ها و سریال های ایرانی!