داروی ایرانی در دنیا بسیار ارزان است


داروی ایرانی در دنیا بسیار ارزان است

جهانپور گفت:‌ با وجود کیفیت داروی ایرانی اما قیمت آن در دنیا بسیار ارزان است و نسبت به آن بی‌انصافی می‌کنیم.

داروی ایرانی در دنیا بسیار ارزان استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در نشست خبری نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۰ بیان کرد: علی رغم گفته دشمنان که دارو و غذا تحریم نیست، سازمان غذا و دارو در تامین پانسمان‌ ای بی و دارو‌های بیماران ام پی اس دچار چالش شدیم و می‌بینیم که لبنان هم در این حوزه به دلیل مسائل سیاسی دچار چالش شد.

او افزود:‌ مردم لبنان به دلیل تحریم در حوزه دارو دچار چالش شدند و سازمان‌های متولی جهانی در این حوزه تصمیمی نمی‌گیرند و نهاد‌های تصمیم ساز تحریم دارو و غذا را هدف می‌گیرند؛ در کشور ما هم تولید دارو وماده اولیه دارو بسیار حائز اهمیت است و نقطه عطفی صنعت داروسازی را در سال ۹۷ و ۹۸ سپری کردیم.

نسبت به داروی ایرانی کم انصافی می‌کنیم

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد:‌ داروی ایرانی در دنیا بسیار ارزان است و داروی با کیفیت پایین‌تر از نمونه ایرانی در کشوری مثل عراق ۲ تا ۱۰ برابر ایران بوده و ارزش بازار دارویی در عراق ۲ برابر ایران است؛‌ ایران یکی از ارزان‌ترین بازار‌های دارویی دنیا را دارد و در خاورمیانه ویزیت پزشک و قیمت دارو بسیار گرانتر از ایران است؛ هیچ کشوری از ایران ارزان‌تر نیست و نسبت به داروی ایرانی کم انصافی می‌کنیم.

جهانپور با اشاره به مطالبات سازمان غذا و دارو از مجلس و انتطارات از مجلس یازدهم گفت: مطالبات رسانه‌ها نسبت به جایگاه سازمان غذا و دارو و رویکرد در حوزه صنعت و اقتصاد داروست، این سازمان، ناظر ۴۰ میلیارد دلار کالا در کشور است همچنین ایمنی و سلامت در دارو و تجهیزات پزشکی و تامین آن به عهده سازمان غذا و داروست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: جایگاه قانونی سازمان غذا و دارو باید به این سازمان بازگردد و از مجلس گلایه داریم چرا که مجلس هیچ گاه توجه لازم به حوزه غذا و دارو را نداشته است و‌ ای کاش مجلسی‌ها یک پنجم وقت سازمان استاندارد را به سازمان غذا و دارو می‌دادند؛ امیداوریم مجلس یازدهم مجلس غذا و داروی مردم باشد.

او افزود: متاسفانه ماده اولیه را با اسم دیگر و قیمت چند برابری وارد می‌کنند و ارز بسیاری بدون هیچ دلیلی از کشور خارج می‌شود.

جهانپور بیان کرد:‌ مهمترین دلیل آن در کشور تجویز داروی خارجی و اصرار بیماران بر تجویز نمونه خارجی است؛ در بسیاری از کشور‌ها صحبت منفی از کیفیت دارو جرم داشته و ابطال مجوز پزشک را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری