کاهش 36 درصدی پذیرش کودکان کار در مرکز دولتی ساماندهی کودکان کار ارومیه


کاهش 36 درصدی پذیرش کودکان کار در مرکز دولتی ساماندهی کودکان کار ارومیه

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: آمار پذیرش کودکان کار توسط مرکز دولتی ساماندهی کودکان خیابانی و کار بهزیستی ارومیه در سال جاری نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش را نشان می دهد.

دکتر سعید فریور در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین آمار کودکان کار پذیرش و ساماندهی شده توسط بهزیستی در مرکز استان گفت: درسال جاری، بیشترین آمار کودکان پذیرش شده توسط بهزیستی مربوط به شهرستان ارومیه بوده که خوشبختانه نسبت به سال گذشته با ۳۶درصد کاهش مواجه شده است که ۱۰۰درصد این کودکان پسر هستند.

وی با بیان اینکه علت کاهش پذیرش کودکان کار در شهرستان به علت جذب و دریافت خدمات این کودکان در موسسه خیریه غیردولتی " مرکز آموزشی، حمایتی کودک و خانواده " است، افزود: بیشترین علتی که کودکان کار را مجبور به کارکردن می‌کند، فقر مالی و بد سرپرستی است.

فریور با بیان اینکه مسئولیت جمع آوری کودکان کار بر عهده بهزیستی نیست و شهرداری و نیروی انتطامی این مسئولیت را برعهده دارند، ادامه داد: ساماندهی کودکان شامل پذیرش و نگهداری موقت حداکثر تا ۲۰ روز و در صورت نیاز 20 روز دیگر نیز تمدید می شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مددکاری، بهداشتی درمانی، روانشناسی، حقوقی، حمایت‌های اجتماعی از کودک و خانواده‌های ایشان، اوقات فراغت کودکان، آگاه سازی خانواده و کودک از منابع حمایتی جامعه، کمک به کودک و خانواده در سپری کردن فرایند بازتوانی و رسیدن به استقلال نسبی در حد ممکن و پیگیری وضعیت کودک پس از ترخیص و حمایت‌های اجتماعی لازم بر عهده بهزیستی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی