حل‌وفصل بدهی بانکی ، مهم‌ترین دستور کار بخش کشاورزی مازندران


حل‌وفصل بدهی بانکی ، مهم‌ترین دستور کار بخش کشاورزی  مازندران

ساری - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران گفت که 75 درصد مصوبات کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی استان در سال جاری مربوط به تعیین تکلیف بدهی بانکی بوده است.

حسین نگهدار توضیح داد : کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی استان امسال تاکنون ۳۲ نشست برگزار و مشکلات ۲۶۰ طرح در این نشست ها بررسی و در باره آنها تصمیم گیری شد.

به گزارش روز دوشنبه جهاد کشاورزی مازندران ، وی سیاست دولت در بخش کشاورزی را خارج نشدن طرح های بخش کشاورزی از مدار تولید توصیف کرد و افزود : در جلسات کمیته تخصصی با نظر مساعد اعضاء و استناد به قوانین تسهیلی شامل موضوع بند " ل " و بند " ج " و قانون تسهیل تسویه بدهکاران شبکه بانکی کشور ، مشکل ۱۱۰۰ متقاضی بخش کشاورزی رفع شد و بقیه نیز در دست پیگیری است.

نگهدار با اعلام این که کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید بخش کشاورزی با حضور نمایندگان بانک های عامل ، استانداری و واحدهای مرتبط با هر طرح و متقاضیان برگزار می شود ، گفت : همچنین امسال از محل بسته رونق تولید، ۹۰۳ طرح زیربخش کشاورزی به مبلغ ۸۳۰ میلیارد تومان برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

وی افزود : بر اساس بررسی ها و جمع بندی تاکنون به ۱۵۰ طرح به مبلغ ۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌کند.
این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

بر اساس آمارهای رسمی حدود ۴۵۰ هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی مازندران فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)