مدارس بویراحمد و دنا در نوبت صبح یکشنبه تعطیل شد


مدارس بویراحمد و دنا در نوبت صبح یکشنبه تعطیل شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش برف، کاهش دما، برودت هوا و آبگرفتگی معابر سبب تعطیلی مدارس مقاطع دبستان، پیش دبستانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مناطق سردسیری عشایری در نوبت صبح امروز یکشنبه شد.

هادی زارع پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به‌دلیل بارش‌ برف، سرمای هوا، لغزندگی معابر و براساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان مدارس ابتدایی، پیش دبستانی شهرستان های بویراحمد و دنا و مناطق عشایری استان در شیفت صبح تعطیل است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز اعلام کرده بود که به دلیل بارش برف، یخ زدن معابر و برودت هوا مدارس، سازمان ها وادارات شهرستان های بویراحمد و دنا و مناطق عشایری در حوزه سردسیری امروز یکشنبه ششم بهمن ماه با ۲ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل صبح امروز ادامه دارد و در مناطق گرمسیری سبب بارش باران در ارتفاعات و مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، کاهش دما، وزش باد شدید و کولاک برف می شود.

ولی بهره مند افزود: با ورود این موج بارشی به استان کاهش دما بین ۷ تا ۸ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد که از سفر های غیر ضروری و تردد بپرهیزند در غیر اینصورت تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری به همراه داشته باشند.

بهره مند ابراز داشت: تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عبور این موج بارشی تا اواخر این هفته، ورود سامانه بارشی دیگری مورد انتظار نمی باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلخ ترین لحظه دورهمی/ پاسخ دردآور یک بازنشسته به سوال مهران مدیری