بزرگترین مسابقه دانشجویی قرآن کریم در دانشگاه جده


بزرگترین مسابقه دانشجویی قرآن کریم در دانشگاه جده

رئیس دانشکده قرآن کریم و مطالعات اسلامی دانشگاه جده گفت: بزرگترین مسابقه دانشجویی قرآن کریم به زودی در دانشگاه جده عربستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انحاء، دکتر«صلاح بن سالم باعثمان» رئیس دانشکده قرآن کریم و مطالعات اسلامی در دانشگاه جده عربستان، گفت: یازدهمین دوره مسابقه دانشگاهی قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان دانشجو از 14 تا 18 بهمن 1398( مطابق با سوم تا هشتم فوریه 2020 میلادی) برگزار می شود.

باعثمان افزود: در این مسابقه بیش از 500 دانشجوی دختر و پسر برای ارتقای سطح علمی و تربیتی خود با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: این مسابقه با نظارت شاهزاده «مشعل بن ماجد بن عبدالعزیز» استاندار جده و دکتر «عدنان بن سالم الحمیدان» مدیر دانشگاه جده برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده قرآن کریم گفت: این مسابقه قرآنی بزرگترین تجمع دانشجویی در سطح کشور عربستان است.

باعثمان افزود: هدف از برگزاری این مسابقه تقویت ارزش های اسلامی، حمایت از روند رقابت قرآنی، توجه به عرصه تحقیقات علمی مختلف در علوم قرآنی، تقویت روح اعتدال، نشر مفاهیم اعتدال گرایانه در فکر و رفتار است.

وی گفت: این مسابقه در چهار رشته: حفظ کامل قرآن کریم به همراه تلاوت و تجوید، حفظ 20 جزء با تلاوت و تجوید، حفظ 10 جزء با تلاوت و تجوید و حفظ پنج جزء با تلاوت و تجوید برگزار می شود.

وی درباره شرایط شرکت دراین مسابقه، گفت: حافظ یا قاری نمی تواند در بیش از یک رشته شرکت کند، نباید سن وی در مرحله دانشگاهی از 35 سال بیشتر باشد. همچنین برگزیدگان دوره های پیشین نمی توانند در این مسابقه شرکت کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز