گزارشی از کمیسیون جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها


گزارشی از کمیسیون جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها

سیاهپوش در ارائه گزارشی از کمیسیون جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها گفت: از جمله شاخصه های جامعه منتظر توحید، مبارزه با ظلم، ایثار، گذشت و خداباوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «امیر سیاهپوش» عصر روز(پنجشبه 3بهمن) در اختتامیه همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، در ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «جامعه منتظر؛ وظایف، شاخصه ها و کارکردها» اظهار داشت: مجموعه فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباید دچار این همان گویی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی یادآور شد: کسانی که سراغ هرجنسی از بحث ایشان می‌ روند گاهی اوقات دچار کارهای موازی می‌ شوند و آنچه در بحث مبانی و مفاهیم بحث شده و یا آنچه در تمدن سازی صورت گرفته بعضا در کمیسیون ما نیز مطرح شده است.

وی از ارائه 9 مقاله علمی در این کمیسیون خبرداد و گفت: برخی از مقالات دچار نقد های جدی بود و برخی از مقالات نیز از وزنه علمی بالایی برخوردار بودند.

سیاهپوش در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از دوستان شاخصه های معنوی جامعه منتظر را مطرح کردند که از جمله آنها توحید، مبارزه با ظلم، ایثار، گذشت و خداباوری بود و نقل قول هایی از رهبر معظم انقلاب نیز داشتند.

وی عنوان کرد: یکی از پژوهشگران پاکستانی به ویژگی های فرهنگی حکومت جهانی امام زمان(عج) پرداختند و با ساختار تحلیلی و توصیفی به بیان اقسام فرهنگ پرداختند و از این منظر شبیه کارهای قبلی است ولی از انضباط بهتری برخوردار بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی با بیان این که یکی از کارهای ارائه شده توسط یکی از پژوهشگران نیجریه ای ارائه شد، گفت: برای ساختار دار شدن جامعه منتظر قوی به مباحثی در این مقاله پرداخته شده بود که از جمله آنها صبر و استقامت و توکل بر خدا و بصیرت بود.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا