«فرمانده در سایه» نیروی قدس به‌روایت الجزیره


«فرمانده در سایه» نیروی قدس به‌روایت الجزیره

همزمان که [سپهبد شهید] قاسم سلیمانی در قامت یک نماد ملی و رهبر کاریزماتیک توده‌ها را با خود همراه می‌ساخت، اسماعیل قاآنی در سایه قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، سرویس انگلیسی شبکه الجزیره در گزارشی به معرفی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت و او را "فرمانده در سایه" توصیف کرد.

خلاصه این گزارش به شرح ذیل است:

آیت‌الله خامنه‌ای با انتخاب سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، نشان داد که مایل است استراتژی و عملیات‌های این نیرو مثل دوران فرماندهی [سپهبد شهید] قاسم سلیمانی باقی بماند.

از بارزترین ویژگی‌های این سرباز کهنه‌کار و وفادار به جمهوری اسلامی، آشنایی وی به شبکه نیروهای تحت‌الحمایه ایران [گروه‌های مقاومت] و توان و تجربه مدیریتی اوست که طی سالیان طولانی همراه با [شهید] سلیمانی در حال توسعه حوزه نفوذ ایران در منطقه بوده است.

همزمان که [سپهبد شهید] قاسم سلیمانی در قامت یک "نماد ملی و رهبر کاریزماتیک" توده‌ها را با خود همراه می‌ساخت، قاآنی "در سایه" قرار داشت و در راهبری تشکیلات سپاه قدس مشارکت می‌کرد.

تخصص و تمرکز اصلی [سردار] قاآنی، همسایگان شرقی ایران و کشورهای آسیای میانه است. او از رسانه‌ای شدن گریزان بوده و گمنامی وی تا همین اواخر، یکی از خصوصیات تعیین‌کننده‌اش به‌شمار می‌رفت.»

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند