تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور


تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور

مدیر گروه یک شرکت نانویی گفت: شرکت ما توانست نسل جدیدی از کیسه‌های زیست تخریب پذیر سیمان و گچ را تولید کند.

تولید کیسه‌های نانویی زیست تخریب پذیر در کشور

بهزاد غفار زاده، مدیر گروه یک شرکت نانویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما نسل جدیدی از کیسه‌های زیست تخریب پذیر سیمان و گچ تولید می‌کنیم که برای اولین بار در دنیا با تکنولوژی نانو تولید شده است.

او افزود: پلاستیک که یک روز آرزوی بشر بود به یک معضل جهانی تبدیل شده و باعث نابودی آب و خاک در دنیا می‌شود به همین دلیل برای اینکه با این معضل مقابله کنیم تصمیم گرفتیم تکنولوژی جدیدی را جایگزین آن کنیم.

غفار زاده گفت: تیم تحقیقاتی ما ۷ سال است که به طور مستمر بر روی کیسه‌های زیست تخریب پذیر برای استفاده در صنعت گچ و سیمان کار کرده تا بتواند از آلاینده‌های مضر که در محیط زیست غیر قابل بازیافت هستند، جلوگیری کند.

مدیرگروه این شرکت نانویی تصریح کرد: در کشور ما به میزان ۴۵۰ هزار تن کیسه برای بسته‌بندی‌ محصولاتی مانند سیمان، گچ و ... تولید می‌شود و همه آن‌ها آلاینده‌هایی هستند که عمر بازیافت آنها ۴۰۰ سال است. اما فناوری نانویی ما کاملا بومی است و توانسته ایم عمر بازیافت این محصول را در محیط زیست به زیر ۵ سال برسانیم.

او بیان کرد: خوشبختانه ما توانستیم تمامی مجوز‌ها را در این زمینه اخذ کنیم و اکنون به تولید انبوه رسیده ایم. این شرکت علاوه بر تامین نیاز بازار داخل کشور، صادرات این محصولات را نیز انجام می‌دهد.

غفارزاده افزود: این طرح می‌تواند یک الگوی موفق برای پیوند ارتباط بین صنعت و دانشگاه باشد چرا که این طرح در تحول صنایع و پیشرفت فناوری‌ها موثر است.

بیشتر بخوانید: ظرفیت بالای اختراع‌ها برای درآمدزایی

او گفت: ما توانستیم با تولید این محصول علاوه بر اینکه در کشور جزو تولیدکننده‌های برتر محسوب می‌شویم، برای ۳۰۰ نفر در کشور اشتغال ایجاد کنیم.

مدیر گروه این شرکت نانویی گفت: دانشجویان و جوانان ما باید بتوانند ایده‌ها و نوآوری‌های به روزشان را در اختیار شرکت‌ها و کارخانه‌ها قرار دهند تا بتوانیم با کمک هم، رشد چند برابری در صنعت کشور داشته باشیم.

او تاکید کرد: تحریم‌ برای ما هم معضل است و هم یک فرصت. تحریم‌ها باعث شد تا با تکیه بر توان داخلی به جای اینکه نانو ذرات را از خارج وارد و آن را بومی سازی کنیم.

غفار زاده بیان کرد: در حال حاضر برای تولید این تکنولوژی نیاز به هیچ مواد اولیه خارجی نداریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022