تحلیلگر عراقی : بغداد برای رهایی از امریکا نیاز به قراردادهای تسلیحاتی جدید دارد


تحلیلگر عراقی : بغداد برای رهایی از امریکا نیاز به قراردادهای تسلیحاتی جدید دارد

بغداد – ایرنا – کارشناس مسائل سیاسی عراق گفت که این کشور نیازمند قراردادهای تسلیحاتی جدید برای حفاظت از حاکمیت و رهایی از سلطه آمریکا است.

«عباس العرداوی» روز پنجشنبه با بیان اینکه عراق نیازمند قراردادهای تسلیحاتی جدید برای حفاظت از حاکمیت و رهایی از سلطه آمریکا است اعلام کرد که آمریکا نمی تواند تحریم های بین المللی بر عراق اعمال کند و ممکن است که دست به تحریم یک جانبه بزند..

وی افزود که آمریکا تلاش می کند تا بر پرونده تسلیحاتی عراق و خرید و فروش سلاح تسلط داشته باشد و قراردادهای تسلیحاتی و آموزش های امنیتی را به انحصار خود درآورد.

العرداوی گفت که سیستم های امنیتی با عقد قراردادهای تسلیحات و مهمات با چین و روسیه، تمایل دارند که از انحصار و نفوذ آمریکایی فاصله بگیرند.

وی با بیان این که برخی کشورهای سلطه گر تلاش می کنند تا سلاح بفروشند اما تصمیم استفاده از آن را صادر نمی کنند، گفت: آمریکا تانک های آبرامز به ما تحویل داد اما به دلیل نبود مهمات قادر به استفاده از آن نیستم و همچنین هواپیماهای F۱۶ که هنوز به شکل ضعیفی استفاده می شوند.

العرداوی در ادامه بر ضرورت عقد قرارداد با روسیه، چین و یا ایران در زمینه سامانه دفاع موشکی بویژه S۳۰۰ و S۴۰۰ برای حفاظت از آسمان عراق با وجود مخالفت آمریکا است.

کارشناس سیاسی عراق تاکید کرد که آمریکا نمی تواند تحریم های بین المللی بر عراق وضع کند و چنانچه این تصمیم را عملی سازد به صورت یک طرفه خواهد بود تا بغداد را از خرید سلاح از کشورهای دیگر منع کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403