رییس جمهوری عراق مساله خروج نیروهای بیگانه را با ناتو بررسی کرد


رییس جمهوری عراق مساله خروج نیروهای بیگانه را با ناتو بررسی کرد

بغداد – ایرنا – رییس جمهوری عراق درحاشیه مجمع جهانی اقتصادی «داووس» سوئیس امروز پنجشنبه با دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مساله خروج نیروهای بیگانه از خاک کشورش را بررسی کرد.

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای اضافه کرد که «برهم صالح» و «ینس استولتنبرگ» مصوبه اخیر مجلس نمایندگان عراق در خصوص خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق را بحث و گفت و گو کردند.

به نوشته بیانیه، دو طرف بر اهمیت محترم شمردن حاکمیت ملی و استقلال تصمیم گیری در عراق تاکید کرده و آخرین اوضاع امنیتی را به بحث و گفت و گو گذاشتند.

دو مقام عراقی و اروپایی همچنین بر ضرورت ریشه کنی تروریسم و حمایت و پشتیبانی از امنیت و ثبات در عراق و منطقه تاکید کردند.

استولتنبرگ در این دیدار بر پایبندی نیروهای ناتو به ماموریت محوله در عراق در زمینه آموزش و فراهم کردن پشتیبانیهای نظامی که نیروهای مسلح عراق به آن نیاز دارند، تاکید کرد.

برهم صالح پیش از این نیز در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی داووس با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا مساله اخراج نیروهای آمریکایی را از خاک کشورش بحث و گفت وگو کرده بود.

وی همچنین در سخنرانی خود در داووس گفت که مطالبه برای اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق به دنبال نقض حاکمیت ملی کشورش توسط این نیروها صورت گرفته است.

به دنبال تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکا از خاک عراق در پارلمان این کشور، بغداد فردا جمعه شاهد تظاهرات میلیونی برای اخراج این نیروهای بیگانه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی