هشدار آب و فاضلاب خراسان شمالی درخصوص یخ‌زدگی شمارشگرها


هشدار آب و فاضلاب خراسان شمالی درخصوص یخ‌زدگی شمارشگرها

بجنورد- ایرنا- شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نسبت به یخ‌زدگی شمارشگرهای آب هشدار داد و از شهروندان خواست تا با توجه به افت ناگهانی دمای هوا، نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: از مشترکان انتظار می رود برای جلوگیری از یخ زدگی شمارشگرها و یا ترکیدگی انشعاب آب، با قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و یا پوشال در محفظه شمارشگر و عایق‌کردن لوله‌های سطحی، از یخ‌زدگی این تجهیزات پیشگیری کنند.

غلامحسین ساقی اظهار داشت: مشترکان، به جد از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی شمارشگر و یا شبکه آب، برای باز کردن یخ، اجتناب کرده و هرگز در مجاورت کنتور و یا سایر تاسیسات آبی آتش روشن نکنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از شمارشگرها و تاسیسات آب و فاضلاب محافظت داشته باشند افزود: مشترکان، در صورت بروز مشکل و هرگونه آسیب در تاسیسات آب و فاضلاب، بر اثر یخ زدگی، با سامانه ١٢٢، اطلاع رسانی کنند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

خسارت های سرما به تاسیسات

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی هم گفت: یخ زدگی تاسیسات و شمارشگرهای آب در اماکن مسکونی و غیرمسکونی همه ساله خسارات مالی قابل توجهی به مشترکان و این شرکت تحمیل می کند.

رمضانعلی حسن زاده اظهار داشت: مشترکان، برای جلوگیری از بروز خسارت، از پشم شیشه به عنوان عایق، برای پوشاندن لوله ها و یا شمارشگرها، استفاده کنند.

وی افزود: قرار دادن کیسه های کنفی حامل خاک اره و یا لباس کهنه در محفظه شمارشگر، عایق کردن لوله های سطحی، بهسازی حوضچه ها، تعبیه درپوش مناسب برای شمارشگر و عبور لوله ها از عمق مناسب زمین، قطع آب واحد های خالی از سکونت از راهکار های حفاظت از تاسیسات در فصل سرما است.

وی اظهار داشت: مشترکان، برای رفع مشکل یخ زدگی، با صبر و حوصله از آب ولرم و حرارت غیر مستقیم استفاده کنند و به هیچ عنوان، برای جلو گیری از یخ زدگی، شیرهای آب را باز رها نکنند.

سرپرست آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بعضا، برخی مشترکان برای اینکه از یخ زدگی جلوگیری کنند، شیر آب را باز رها می کنند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی ۱۲۱ هزار مشترک آب دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، با اتمام فعالیت سامانه بارشی، دمای هوا شب گذشته دمای هوا در مرکز استان به ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یافته و در نقاط روستایی هم کاهش دما بیش از این میزان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس