بانک‌ها موظف به جذب و پرداخت تسهیلات ماده 18 هستند


بانک‌ها موظف به جذب و پرداخت تسهیلات ماده 18 هستند

یاسوج - ایرنا - معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانکها در جذب و پرداخت تسهیلات تبصره ماده 18 بنگاه های صنعتی و اقتصادی همکاری لازم را داشته باشند.

سید حشمت الله صمیمی دوست روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یکی از ظرفیت های قانونی برایتامین تسهیلات بنگاه های اقتصادی، موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه است که می طلبد بانکها در پرداخت این تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی نرخ این تسهیلات را ۱۲ درصد دانست و بیان کرد: دستگاه های اقتصادی و بانک های عامل استان موظفند از این ظرفیت قانونی برای رونق طرح های جدید با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به منظور بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده کارخانجات و همچنین تامین سرمایه در گردش انها فراهم کنند.

صمیمی دوست با اشاره به اینکه این تسهیلات در بین استان های کشور شناور است، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل با شناسایی و رفع مشکلات احتمالی از بازگشت این تسهیلات جلوگیری کنند.

وی بدون اشاره به میزان تسهیلات تبصره ماده ۱۸ اضافه کرد: با برنامه ریزی و همکاری بانکها طی دو ماه گذشته ۱۲ طرح و واحد صنعتی موفق به اخذ تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال شده اند.

صمیمی دوست گفت: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی موظفند در ۱۵ روز آینده گزارشی در این خصوص به استانداری ارائه دهند.


معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در این خصوص از سوی بانک های عامل و دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست.

صمیمی با اشاره به اینکه بانک های عامل استان از جمله بانک های صنعت و معدن، آینده، ملی، سپه، تجارت، پست بانک و توسعه تعاون موظف به پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ هستند، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن تاکنون بالاترین میزان پرداختی را داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟