شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی با مشارکت مردم


شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی با مشارکت مردم

مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر: نهاد‌ها تلاش می‌کنند تا با مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی بهره وری را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا اسکندری در حاشیه چهارمین هم اندیشی سالانه نهاد‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی، پیاده سازی راهبردی مطلوب در شرکت‌های تحت پوشش، گفت: یکی از راه حل‌های مشکلات کشور توجه به ظرفیت تولید است که نهاد‌ها نقش مهمی در افزایش توان تولیدی کشور دارند، زیرا در فعالیت‌هایی وارد می‌شوند که ضرورت یک کشور است.
وی با اشاره به اینکه نهاد‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند و فعالیت‌های آنان تفکیک شده است، ادامه داد: هر کدام از نهاد‌های ارزشی (وابسته به دفتر مقام معظم رهبری) کشور فعالیت‌های متفاوتی دارند و در این جلسات هماهنگی‌های مختلفی بین نهاد‌ها برای اجرای فعالیت‌ها صورت می‌گیرد و تاکید بر دانش بنیان بودن محور فعالیت‌های این نهاد‌ها است.
وی بیان کرد: سازمان اقتصادی کوثر در زمینه شرکت‌های دانش بنیان، مشاغل خانگی و خرد فعالیت می‌کند تا با سازماندهی ساختار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی بهره وری در کشور افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بیان کرد: در این سازمان نیرو‌های جوان فعالیت می‌کنند و این امر باعث شده تا بازدهی خوبی در فعالیت‌های این سازمان داشته باشیم.
وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر بیشتر در بخش‌های کشاورزی (دام سبک، آبزی پروری و طیور) و به عنوان تامین کننده پایه‌های تولید فعالیت می‌کند بطور مثال در تولید گوشت مرغ، این سازمان جوجه یک روزه تولید و به تولیدکنندگان ارائه می‌دهد و به عنوان یک زنجیره تولید عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بهره وری واحد‌های تولیدی را افزایش دهیم، ادامه داد: مردم در فعالیت‌های ما مشارکت دارند و ما سهام شرکت‌ها را در بورس و فرابورس عرضه می‌کنیم و به بیش از یک میلیون نفر سهام عرضه کردیم و مردم در تولید شریک شدند.
مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه تحریم‌ها فرصتی برای احیای ظرفیت‌های داخلی کشور است، گفت: نهاد‌ها تلاش می‌کنند تا با مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی بهره وری را افزایش دهند.
محمد جواد ایروانی ،معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری
نهادها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند
معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: نهاد ها به دلیل ویژگی هایی چون مردم گرایی ،انعطاف پذیری و نوآوری می توانند نقش افرینی خوبی بر اقتصاد مقاومتی داشته باشند .
محمد جواد ایروانی در حاشیه چهارمین هم اندیشی سالانه نهادها با رویکرد اقتصاد مقاومتی ،پیاده سازی راهبردی مطلوب در شرکت های تحت پوشش با بیان اینکه نقش نهادها در توسعه و اقتصاد کشور زیاد است گفت: قیمت تمام شده یکی از مشکلات تولید است که با تشکیل زنجیره های ارزشی می توان قیمت تمام شده محصول کاهش یابد.
وی بیان کرد: نهادهای ارزشی برای سود فعالیت نمی کنند و اقداماتی را برای حل مشکل تولید و اقتصادی انجام می دهند .
ایروانی ادامه داد: یکی از ابتکارات نهادها علاوه بر تسهیلگری ،ایجاد صندوق های ریسک پذیر است که این امر به اقتصادی شدن فعالیت های تولیدی کمک می کند .
وی با اشاره به اینکه کار نهادها تسهیلگری و استفاده از نیروهای جوان و نخبه برای شکوفایی اقتصادی کشور است بیان کرد: شکوفایی اقتصادهای بزرگ از مسیر صندوق های جسورانه صورت می گیرد و باید ظرفیت های علمی را به ثروت و تولید تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: نهادها برای مردم و اقتصاد ملی هستند و از نواوری ها در سطح خانواده و کسب و کارهای خانگی استفاده می کنند.
معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه توانمند سازی محرومین و ارائه الگوهای توسعه جامع منطقه ای از اقدامات نهادها است گفت : بکارگیری گروه های جهادی انرژی را چند برابر می کند و نهادها برای توانمند سازی بخش های اقتصادی بر روی حلقه های مفقوده کشور متمرکز می شوند و همچنین با تعامل دولت بر روی کالاهای مهم و راهبردی کار می کنند.
وی افزود: تحریم ها فرصت مناسبی برای پیشرفت تولیدات ملی هستند و باعث می شوند تا تولید کنندگان به دنبال جذب بازار های صادراتی بروند.

برگزاری همایش هم اندیشی سالانه نهاد‌ها
چهارمین همایش هم اندیشی سالانه نهاد‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی در شرکت‌های تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.
چهارمین همایش هم اندیشی سالانه نهاد‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی و پیاده سازی مطلوب در شرکت‌های تحت پوشش با هدف شفاف سازی فعالیت نهاد‌های ارزشی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.
این همایش با حضور محمد جواد ایروانی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری، محمدرضا اسکندری مدیر عامل سازمان اقتصادی توسعه و سایر مدیران و روسای شرکت‌های زیرمجموعه نهاد برگزار شد.
در این همایش ایروانی با برشمردن استقرار نظام‌های حسابداری و حسابرسی در تمامی نهاد‌های اقتصادی و اجتماعی و برگزاری منظم مجامع نهاد‌ها و همچنین برقراری نظام‌های خودارزیابی گفت: طراحی و استقرار نظام راهبری مطلوب در نهاد‌ها یک حرکت پیشتازانه است که می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.
وی ادامه داد: نهاد‌ها با وجود سهم اندک در اقتصاد با فعالیت در حوزه توانمندسازی محرومان الگوی نوینی را ایجاد کنند.
وی افزود: رسیدن به جایگاه مطلوب مستلزم طراحی ساز و کار‌های نوین مدیریتی است که با استقرار آن‌ها کیفیت تصمیمات در سطوح مختلف ارتقا می‌یابد.
ایروانی گفت: به اذعان مسئولین سازمان مالیاتی نهاد‌ها از خوش حساب‌ترین مودیان مالیاتی در کشور هستند و با توجه به بیانیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تاییدیه مالیات توسط نهادها، نهاد‌ها باید در زمینه استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای شفاف سازی و مردمی کردن اقتصاد پیشتاز باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی