نفرهای برتر مسابقات پرش با اسب استان یزد معرفی شدند


نفرهای برتر مسابقات پرش با اسب استان یزد معرفی شدند

یزد- ایرنا - نوزدهمین دوره مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان یزد که روز جمعه در باشگاه سوارکاری « شبدیز» در رده‌های تشویقی ،اسب مبتدی و سوار مبتدی آغاز شده بود، شب گذشته نفرهای برتر آن معرفی و تجلیل شدند.

در رده تشویقی، امیرصالح داودی با اسب جذاب، ابوالفضل سبیلی با اسب نیاوش و سید سامیار وکیل الساداتی با اسب پارمیدا هر سه از باشگاه شبدیز رتبه‌های برتر را کسب کردند.

همچنین در رده اسب و سوار مبتدی نیز به ترتیب ، امیرعباس فیروزی با اسب «الیود» از باشگاه صفائیه ، امیرحسین رحیمیان با اسب «اسپارتان »از باشگاه شبدیز و زهرا فرمایشی با اسب «سان‌ست» از باشگاه باغشهر اول تا سوم شدند.

در رده دی(D) به ترتیب ،مبین وطنخواه با اسب آهو از باشگاه باغشهر و سید فاضل سید حسنی با اسب « سولودنسر» از باشگاه شبدیز به ترتیب اول و دوم شدند.

هم اکنون در استان یزد حدود ۶هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل از نژاد عرب وجود دارد که این آمار در سطح کشور نمونه و یزد را به قطب اصلی پرورش این گونه جانوری تبدیل کرده است .

از ۵۰۰ باشگاه سوارکاری کشور ۲۴۳ باشگاه آن در استان یزد فعالیت دارند و در طول سال در برنامه‌های مختلف که توسط هیات برنامه‌ریزی می‌شود مشارکت دارند .

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۴۸ هیات ورزشی و افزون بر ۶۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده و زیرپوشش بیمه ورزشی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی