انتظار 18 ساله اردوگاه فرهنگی تربیتی شیروان برای تامین اعتبار


انتظار 18 ساله اردوگاه فرهنگی تربیتی شیروان برای تامین اعتبار

بجنورد- ایرنا- معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: تکمیل ساخت اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی(ع) در بخش مرکزی این شهرستان خراسان شمالی که عملیات اجرایی آن از سال 1378 آغاز شده، هم‎اکنون 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

حسین اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای ساخت ساختمان سرایداری، اداری، مهمانسرا، خوابگاه، زمین ورزشی، استخر ذخیره آب و جدول گذاری است.

وی با بیان اینکه زمین این اردوگاه در ۱۰ هکتار سال ۷۲ از سوی خیرین و منابع طبیعی تحویل داده شده است گفت: در سال ۸۲ مجوز احداث و راه اندازی آن صادر شده است که به علت کمبود اعتبار تاکنون اقدام خاصی برای آن صورت نگرفته است.

اسلامی افزود: هم اینک این مکان فرهنگی تربیتی دارای سه هکتار نهال کاری و فضای سبز، ۲۵ آلاچیق، سه باب سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی روستا است که برای آبیاری فضای سبز آن تقریبا آبیاری قطره ای صورت گرفته است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: از سویی مجوز چاه آب آن تازه صادر شده است اما، چون برق ندارد باید ترانس برق و کنتور چاه آب داده شود، همچنین برای نیروی انسانی آن(سرایدار و خدمتگزار) نیاز به تخصیص اعتبار است.

اسلامی افزود: سال گذشته برای این اردوگاه چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شهرستانی مصوب شد که فقط ۷۰۰ میلیون ریال آن تخصیص پیدا کرد و امسال هم این میزان اعتبار در نظر گرفته شده اما، هنوز تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود مسوولان نسبت به تخصیص اعتبار برای ساخت این مکان اهتمام بیشتری داشته باشند گفت: سالانه پنج هزار دانش آموز در فصل بهار به صورت اردوی یک روزه(آموزشی، تفریحی، بازی های بومی و محلی) و غیره از آن استفاده می کنند.

زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستاهای هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان یکی از نادرترین ییلاق های خراسان شمالی است.


سالانه شمار زیادی گردشگر و زائر به این خطه تفریحی 'زوارم' سفر می کنند و این منطقه گردشگری در مسیر جاده اصلی استان های شمالی کشور به مشهد واقع شده که با ساخت این طرح مکانی برای اوقات فراغت دانش آموزان و اردوگاهی برای فرهنگیان مهیا می شود.


هم اکنون ۲۸ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!