کلید مسکن ملی سال 1400 به دست متقاضیان می‌رسد


 کلید مسکن ملی سال 1400 به دست متقاضیان می‌رسد

گفته می‌شود که وزیر راه و شهرسازی، زمان تحویل مسکن‌ ملی به متقاضیان را سال 1400 اعلام کرده است.

اتاق خبر 24:
در این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های مختلف کشور در قالب مشارکتی، مسکن مهر و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت مسکن جدید در شهر‌های جدید کشور اجرایی خواهد شد.
از آبان امسال ثبت نام متقاضیان برای طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان و ۵۳۸ شهر آغاز شد و متقاضیان در شهر‌های مختلف در صورت واجد بودن شرایط ثبت نام کردند. متقاضیانی که در طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند ثبت نام کنند باید دارای حداقل ۵ شرط از جمله تاهل، سرپرست خانوار بودن، سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد نظر پس از انقلاب، عدم دریافت تسهیلات یارانه‌ای ملکی و یا مسکنی از دولت و سبز بودن فرم (ج) باشند. توانایی تامین هزینه ساخت مسکن و توانایی پرداخت اقساط ماهانه بانکی تسهیلات دریافتی از مهم‌ترین شرایطی است که متقاضیان این طرح باید داشته باشند.

همچنین از ۳۰ آذر نیز ثبت نام طرح مسکن ملی برای پایتخت نشینان آغاز شد که در این طرح ۷۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید از جمله پرند، پردیس، هشتگرد، رباط کریم، فیروزکوه، دماوند و چند شهر دیگر عرضه شد. به گفته بسیاری از متقاضیان این طرحدر همان دقایق اولیه ظرفیت ۲۰ هزار واحدی شهر جدید پردیس و ۲۶ هزار واحدی شهر پرند تکمیل شد در حالی که بسیاری از متقاضیان ثبت نام در این طرح مدعی هستند به هنگام ورود به این سامانه حتی در لحظات اولیه و بعد از آن نیز با خطا مواجه بودند.

به گفته بسیاری از ثبت نام کنندگان درگاه طرح اقدام ملی، اجازه ثبت نام را به دلیل ثرمز بودن فرم (ج) داده نمی شد و همین موضوع برای بسیاری از متقاضیان مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرد؛ همچنین بسیاری دیگر از ثبت نام کنندگان اعلام کردند که سایت پس از گذراندن چند مرحله به طور ناخودآگاه دچار مشکل شده و ادامه دادن سایر مراحل ثبت نام تقریبا نا ممکن بود.

بالا بودن اقساط این طرح و حجم هنگفت آورده اولیه درخواستی از مهم‌ترین ایرادات و مشکلات این سایت عنوان شده است، بسیاری از متقاضیان قادر به پرداخت اقساط ماهیانه ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان نیستند. درگاه ثبت نام طرح اقدام ملی در ابتدا ۳۰ درصد از کل قیمت تمام شده را از متقاضی مطالبه می کند که همین امر موجب انصراف تعداد زیادی از متقاضیان این طرح شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی