اروپا مشتری داروی تحریمی ایران


اروپا مشتری داروی تحریمی ایران

ایران قدرت اول منطقه در بیوتکنولوژی است؛ در این صنعت، به تازگی پانسمان جدیدی از جنس پرده جنینی برای ترمیم انواع زخم از جمله زخم‌ بیماران پروانه‌ای، زخم دیابت، سوختگی و زخم‌ ناشی از جراحی تولید شده است.

اتاق خبر 24:

زخم بستر، زخم دیابتی، زخم پروانه‌ای و سوختگی‌ها افراد زیادی را در جامعه درگیر کرده‌اند.

هر ۸ ثانیه یک پای دیابتی در دنیا قطع می شود و شش میلیون ایرانی دیابت دارند. همچنین چند صد هزار تخت بیمارستانی در کشور را طیف وسیعی از سوختگی‌های درجه ۲ و ۳ در سال اشغال کرده‌اند.

تا به حال در زمینه پانسمان مناسب انواع زخم در کشور دچار کمبود بوده‌ایم تا امروز که نمونه یک پانسمان رایج جهانی در کشور در مرحله تولید قرار گرفته است. پانسمانی از جنس بافت بدن برای ترمیم زخم.

افرادی که درگیر زخم هستند حتما این گزارش را ببینند؛ زیرا یک پانسمان جدید از جنس بافت بدن تولید شده است .

رکسانا زواری مدیر فنی سایت تولید پانسمان‌های زیستی مشتق از پرده آمنیوتیک در پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با فارس، در این باره، توضیح داد: پزشکی وارد عرصه پزشکی بازساختی شده است. تا امروز بیشتر از دارو و مواد ساختنی برای درمان بیماری‌ها استفاده می شد اما اکنون پزشکی بازساختی مطرح شده است و در این صنعت ترجیح بر این است که از بافت بدن برای درمان استفاده شود. زیرا ثابت شده که نتایج بهتری خواهد داشت.

*ساخت بومی پانسمانی از جنس بافت بدن برای ترمیم زخم

جنین در پرده آمنیوتیک یا کیسه جنینی رشد می‌کند؛ این محیط جنین را از ضربه و خطرات احتمالی محافظت می‌کند و اگر هم آسیبی به جنین وارد شود باعث ترمیم آسیب می‌شود.

وقتی پژوهشگران متوجه ترمیم زخم، تسریع در بهبود زخم و جلوگیری از بروز عفونت در این محصول زیستی شدند، تصمیم گرفتند از این هدیه خداوند به جنین یک بار دیگر استفاده کنند؛ آنها برای درمان زخم‌ها از این محصول زیستی زخم‌پوش ساخته‌اند.

در حالی که ظاهر پانسمان پرده جنینی بسیار شبیه به پانسمان‌های معمولی است، اما این پانسمان معمولی نیست در واقع پرده جنینی روی یک لایه استریل قرار داده شده و یک پانمسان زیستی تولید می‌شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید