استراماچونی، سیل، آلودگی هوا و ... مسئولین!


استراماچونی، سیل، آلودگی هوا و ... مسئولین!

یک تیم باشگاهی فوتبال هر اندازه هم که در میان مردم و هواداران خود محبوبیت داشته باشد، چقدر ارزش دارد؟

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

تیم های باشگاهی در ایران دچار درد ولخرجی هستند! به ویژه تیم های فوتبال و البته تیم ملی فوتبال، هر یک از آنها میلیون ها دلار را خرج به استخدام در آوردند مربی خارجی می کنند تا بتوانند تیم فوتبال خود را تقویت کنند.

ماجرای مربی بلژیکی تیم ملی که هنوز از یادها نرفته است، ویلموتس تنها چند ماه مربی تیم ملی بود و نتایج غیر قابل قبولی هم گرفت، اگر یک مربی ایرانی بجای او بود شاید بهتر نتیجه می گرفت البته با دستمزد کمتر.

ویلموتس رفت، قرارداد خود را با ایران فسق کرد و دستمزد خوبی هم گرفت، آن هم برای کاری که انجام نداد!

برای بازگرداندن او چه تلاش هایی که نشد، اما بازنگشت، انگار آمده بود تا ایران را سرکیسه کند و برود!

داستان ویلموتس و ویلموتس ها برای فوتبال ایران همچنان ادامه دارد و هیچگاه هم برای مسئولین کشور از وزارت ورزش و جوانان گرفته تا فدراسیون فوتبال اهمیتی ندارد که پول کشور به پای مربیان خارجی هدر می رود.

استراماچونی مربی تیم استقلال نیز به خاطر دریافت نکردن دستمزد خود به کشورش بازگشت و پس از کش و قوس های فراوان پول خود را دریافت کرده و اکنون قرار است پس از تعطیلات کریسمس به تهران باز گردد.

مسئولین تین استقلال و وزارت ورزش و جوانان تلاش زیادی کردند تا اسراماچونی را بازگردانند حتی وزارت خارجه نیز دست به کار شد تا این بیت شعر از گلستان سعدی تعبیر شود که
«ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند
تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری»

استراماچونی مربی تیم استقلال چند بار با سفیر کشورمان در رم دیدار کرد و او نیز در جلب رضایت مربی ایتالیایی نقش داشت.

تو گویی همه مشکلات کشور حل است و اصلا هیچ مشکلی وجود ندارد تنها بازگرداندن استراماچونی است که اگر آن هم حل شود همه چیزی وفق مراد است!
رسانه ملی، خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب و غیر مکتوب فکر و ذکرشان شده بود بازگشت مربی ایتالیایی، روزنامه های ورزشی که هر روز با تیترها و گزارش های گوناگون به این معضل بزرگ می پرداختند تا گرهی از مشکلات مردم و کشور بگشایند.

همه حواشی مربیان خارجی در فوتبال ایران در حالی است که کشور با شرایط نامناسبی روبرو است، از یک سو سیل در جنوب برخی از شهرهای استان خوزستان را فرا گرفته، از سوی دیگر بسیاری از شهرهای کشور با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند، مسئولین دغدغه بازگرداندن مربیان خارجی به کشور را دارند؟

با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، آیا با دستمزدهای میلیون دلاری مربیان خارجی نمی توان بخش زیادی از معضلاتی که وجود دارد حل کرد؟

سیلی که در خوزساتن و به ویژه اهواز جاری شده چه مشکلی وجود دارد که نمی توان حل کرد؟ مشکل فاضلاب و کانال کشی در این شهر سال ها است وجود دارد، دولت و دولت ها آنقدر معطل کردند تا رهبر معظم انقلاب دستور دادند تا هر چه سریع تر مشکل اهواز حل شود و همچنین با اختصاص 4 هزار میلیادر تومان برای هزینه پروژه آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

مقایسه کنید سزعت حل مشکل یک مربی خارجی که پول کلانی هم دریافت می کند با یک مشکل شهری که برای مردم اهواز گرفتاری های زیادی درست کرده؛ مسئولین خودشان را جای مردم اهواز بگذارند و تصور کنند که اکنون سیل جاری شده و فاضلاب شهری نیز با سیل مخلوط شده و در خانه هایشان جاری است!

آلودگی هوا هم در چندین شهر همچون تهران مردم هوای مردم را ناپاک کرده و خفگی را میهمانشان کرده، تا جایی که چندین روز است مدارس اکثر شهرهای آلوده تعطیل است.

دلیل این آلودگی هر چه که هست، که به نظر می رسد از بی کیفیت بودن بنزینی است که وزارت نفت به خورد خودروهای مردم می دهد، نیازمند اقداماتی است که در طول سال های گذتشه تاکنون باید انجام می شد که نشده است و هر دولتی نیز مقصر آن است.

با پول هایی که دولت به تیم های باشگاهی فوتبال می دهد تا مربی خارجی چند میلیون دلاری استخدام کنند چند اتوبوس می توانست خریداری شود؟ چند خط مترو راه اندازی می شد یا چند واگن مترو می شد تهیه کرد؟

با وجود چنین مدیریتی در کشور اگر باور مردم به این باشد که مسئولین اولویت ها را فراموش کرده و مسائل اساسی و مهم کشور را از یاد برده اند، یک باور درست است.

باید برای چنین طرز تفکری که در دولت وجود دارد فکری کرد و دولت را از خواب بیدار کرد. ادامه چنین روندی تبعات منفی در پی خواهد داشت.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی