اسرائیل مجوز ساخت 22000 واحد مسکونی در کرانه باختری صادر کرده است


اسرائیل مجوز ساخت 22000 واحد مسکونی در کرانه باختری صادر کرده است

رژیم صهیونیستی در سه سال گذشته با بی‌توجهی به قطعنامه شورای امنیت اقدام به احداث بیش از 22000 واحد مسکونی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده سازمان ملل متحد در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) بامداد پنجشنبه گفته رژیم اسرائیل ظرف سه سال گذشته برای ساخت بیش از ۲۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی مجوز صادر کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، «نیکلای مالدنوف» گفت از سه سال پیش که شورای امنیت قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک‌سازی‌ها تصویب کرده مجوز ساخت این واحدها صادر شده است.

وی گفت این ارقام باید برای کسانی که از تشکیل یک دولت فلسطینی «در کنار اسرائیل» حمایت می‌کنند منشأ نگرانی باشد.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...