بیش‌ از 2 هزار هکتار از اراضی ایرانشهر زیر کشت گندم رفت


بیش‌ از 2 هزار هکتار از اراضی ایرانشهر زیر کشت گندم رفت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفت.

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت‌های کشاورزی نشان می‌دهد ایرانشهر یکی از قطب‌های تولید کننده گندم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ایرانشهر با وجود وسعت زمین‌های کشاورزی، تنوع آب و هوایی، نیروهای بالقوه و ارزان، غنای آب‌های زیر زمینی و زمین‌های حاصلخیز برای توسعه کشاورزی بسیار مستعد است.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر متوسط برداشت گندم در این شهرستان را ۳.۵ تا چهار تن در هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بیش‌از ١٠ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با بیان اینکه بیش‌از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در ایرانشهر مشغول بکار هستند، گفت: کشت گندم در اواخر آبان و برداشت آن از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود.

فیاضی اظهار داشت: سرسبزی مزارع گندم در این فصل از سال که همه جا سرما و یخبندان حاکم است نشان از بهاری بودن فصل سرما در ایرانشهر دارد.

وی بیان کرد: ارقام گندم کشت شده در ایرانشهر شامل چمران ۲، مهرگان، افق، ارگ و شوش است.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مساعد یکی از مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است به طوریکه در چهار فصل سال می‌توان از زمین‌های کشاورزی منطقه انواع محصول فصل و غیرفصل برداشت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید