«هزار راه نرفته»؛ تابلویی برای طرح مسائل مختلف جامعه/ توضیح درباره حضور نیافتن سلبریتی‌ها در یک برنامه خانواده‌محور


«هزار راه نرفته»؛ تابلویی برای طرح مسائل مختلف جامعه/ توضیح درباره حضور نیافتن سلبریتی‌ها در یک برنامه خانواده‌محور

مدیر شبکه دو سیما برنامه «هزار راه نرفته» را بستری برای نمایش مسائل جامعه دانست. به گزارش...

مدیر شبکه دو سیما برنامه «هزار راه نرفته» را بستری برای نمایش مسائل جامعه دانست.

«هزار راه نرفته»؛ تابلویی برای طرح مسائل مختلف جامعه/ توضیح درباره حضور نیافتن سلبریتی‌ها در یک برنامه خانواده‌محوربه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری برنامه «هزار راه نرفته» با حضور جعفری جلوه مدیر شبکه دو و عوامل این برنامه برگزار شد.

محمدرضا جعفری جلوه در این مراسم گفت: از اینکه هنوز این برنامه بعد از ۱۰ سال در حال پخش است، خدا را شکر می‌کنیم. «هزار راه نرفته» توانست تابلویی برای طرح مسائل مختلف جامعه باشد.

وی افزود: برای فصل‌های بعدی برنامه هم باید فکر کرد و این برنامه با فاصله کوتاهی باید در فصل‌های جدید به پخش برسد. این برنامه تلاش کرد در فرم و محتوا به گونه‌ای باشد که به اهدافش برسد. «هزار راه نرفته» با هوشمندی چنین جریانی را پیش برد. مزدم امروز با سرعت هرچه بیشتر مبادله پیام می‌کنند و در صحنه هستند. سخن گفتن با این مردم و اندیشه داشتن کار بسیار دشواری است.

ناهید سادات شریفی تهیه کننده برنامه «هزار راه نرفته» هم گفت: «هزار راه نرفته» کار یک نفر نیست و یک گروه این برنامه را همراهی می‌کنند. با علاقه عمیق توانستیم راه‌های کوچک را در این «هزار راه نرفته» نشان دهیم. من هیچ گاه مجری نبودم و در این فصل کارشناسی سخت‌ترین بخش برنامه بود.

وی ادامه داد: در سال ۷۹ وقتی که درباره پخش «هزار راه نرفته» صحبت شد، دو سال و نیم تحقیقات میدانی در حوزه تولید و کارشناسی موضوعات داشتیم و در بهمن ۸۱ برنامه روی آنتن رفت. سال ۹۶ و ۹۷ هم دوباره تولید برنامه را آغاز کردیم. برخی فکر می‌کردند که من خواهرزاده آقای لاریجانی هستم؛ درحالی که از کنار او رد هم نشده ام.

شریفی عنوان کرد: ما ۱۰ سال پیش تا حدی به روابط پرداختیم و این بار نهاد خانواده را به عنوان محور کار خود پذیرفتیم. برخی می‌گویند جوانان ازدواج سفید را پذیرفته می‌دانند، اما تجربه بالینی من می‌گوید جوانان بیشتر دوست دارند ازدواج کنند. ما می‌خواستیم سلبریتی بیاوریم و اتفاقا فکر کردیم که اگر در برنامه حاضرشوند نباید حضورشان شبیه دیگر برنامه‌ها باشد. اما بعد به این نتیجه رسیدیم که آن‌ها نمی‌توانند الگوی رفتاری عامه مردم باشند.

در ادامه مهدی مسعود شاهی مشاور فرهنگی مدیر شبکه دو هم گفت: خدا را شاکریم این توفیق بوده است که به یکی از موضوعات مهم زندگی برای تشکیل خانواده و سبکی از زندگی پرداخته شود. این برنامه با پشتوانه اعتقادی حرکت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: «هزار راه نرفته» به لحاظ ساختاری موفق بوده تا آسیب‌های اجتماعی را با حفظ حرمت‌ها بیان کند. تولید و پخش این برنامه‌ها می‌تواند به صورت روتین در شبکه جریان پیدا کند؛ باید به این سمت رفت که ظرفیت‌های نهاد خانواده را محکم کنیم. یکی از تعبیر‌های «هزار راه نرفته» همین است که ما سعی کردیم تا به سمت هزار راه خوب برای انتقال تجارب و ایجاد ظرفیت‌های جدید برویم.

در پایان این مراسم از عوامل برنامه هزار راه نرفته تقدیر شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی