وضعیت خطوط ریلی کرمان اصلا قابل قبول نیست


وضعیت خطوط ریلی کرمان اصلا قابل قبول نیست

کرمان - نماینده مردم کرمان و راور وضعیت خطوط ریلی استان کرمان را قابل قبول ندانست و گفت: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی صبح شنبه در دیدار با مدیر کل راه آهن کشور عنوان کرد: استان کرمان در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد، این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد، شاه راه حمل و نقل جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و مسیرهای اصلی و فرعی است.

وی ادامه داد: وضعیت خطوط ریلی استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در مسیر زرند و بافق تا یزد دیده می‌شود، که بعضا سرعت قطار در برخی مناطق به ۳۰ کیلومتر می‌رسد و کیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.

پورابراهیمی لزوم بازسازی خطوط ریلی در استان را یادآور شد و گفت: از سه سال قبل توافق شد بر اساس برنامه زمان بندی در مورد این مسئله اقدام شود و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایت های لازم از طرف مجموعه راه آهن نداشتیم.

وی اظهار کرد: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است. تسریع در عملیات اجرایی خط راه آهن کرمان سیرجان انتظار می‌رود و باید زودتر تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی گفت: خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده که ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلال آباد هم به طول ۴۴ کیلومتر ظرفیت دیگری است که باید عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ارتقای کیفیت واگن های مسافربری استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران را لازم داریم.

وی لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی برای کیفیت بخشی در خطوط ریلی استان کرمان یادآور شد و گفت: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفه جویی در سوخت های فسیلی دارد.

پورابراهیمی تامین اعتبار برای ساختمان اداری جدید راه آهن کرمان را درخواست کرد و گفت: درخواست داریم که همزمان با اعتبارات در حوزه های ریلی برای ساختمان و ستاد و پرسنل هم تامین اعتباری شود.

وی بیان کرد: در ظرفیت بودجه آنچه در توان داریم در کنار راه آهن هستیم تا هر جا نیاز باشد کنار آنها باشیم.


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی صبح شنبه در دیدار با مدیر کل راه آهن کشور عنوان کرد: استان کرمان در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد، این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد، شاه راه حمل و نقل جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و مسیرهای اصلی و فرعی است.

وی ادامه داد: وضعیت خطوط ریلی استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در مسیر زرند و بافق تا یزد دیده می‌شود، که بعضا سرعت قطار در برخی مناطق به ۳۰ کیلومتر می‌رسد و کیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.

پورابراهیمی لزوم بازسازی خطوط ریلی در استان را یادآور شد و گفت: از سه سال قبل توافق شد بر اساس برنامه زمان بندی در مورد این مسئله اقدام شود و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایت های لازم از طرف مجموعه راه آهن نداشتیم.

وی اظهار کرد: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است. تسریع در عملیات اجرایی خط راه آهن کرمان سیرجان انتظار می‌رود و باید زودتر تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی گفت: خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده که ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلال آباد هم به طول ۴۴ کیلومتر ظرفیت دیگری است که باید عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ارتقای کیفیت واگن های مسافربری استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران را لازم داریم.

وی لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی برای کیفیت بخشی در خطوط ریلی استان کرمان یادآور شد و گفت: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفه جویی در سوخت های فسیلی دارد.

پورابراهیمی تامین اعتبار برای ساختمان اداری جدید راه آهن کرمان را درخواست کرد و گفت: درخواست داریم که همزمان با اعتبارات در حوزه های ریلی برای ساختمان و ستاد و پرسنل هم تامین اعتباری شود.

وی بیان کرد: در ظرفیت بودجه آنچه در توان داریم در کنار راه آهن هستیم تا هر جا نیاز باشد کنار آنها باشیم.

کد خبر 4796967

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی