ائمه جمعه فقط مبیّن سیاست‌های کلی نظام، انقلاب و رهبری باشند


ائمه جمعه فقط مبیّن سیاست‌های کلی نظام، انقلاب و رهبری باشند

قم-ایرنا- آیت الله حسین نوری همدانی گفت:‌ ائمه جمعه فقط مبیّن سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری باشند و از ورود و گرایش به مسائل حزبی و جناحی جدأ پرهیز کنند و نقش یک پدر را در شهرها داشته باشند.

به گزارش پنجشنبه مرکز خبر حوزه ،‌وی دردیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف نمود.

وی اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوی، مردمی بودن و ساده زیستی آنها دانسته و خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت:‌ مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آنها را بشنود؛ یکی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است که بحمدالله دارید.

این مرجع تقلید حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمرد و گفت:‌ وقتی امام جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

وی ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانسته و افزود: تبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام جمعه، نقش یک پدر در شهر است.

وی در پایان بعد از استماع گزارش رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه گفت:‌ این گزارش جامع و کامل شما موجب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت‌گرفته تشکر می‌کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما در BBC