تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری خراسان جنوبی با سیستم های آنلاین


تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری خراسان جنوبی با سیستم های آنلاین

ببرجند- معاون حمل و نقل خراسان جنوبی گفت: نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری مسافری استان با استفاده از سیستم های نظارتی آنلاین انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی گرجی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استفاده از این سامانه زمان دقیق توقف ناوگان، مشخصات راننده، شرکت حمل و نقل مسافر اعزام کننده ناوگان، مدت زمان رانندگی و توقف های صورت پذیرفته ناوگان توسط هر یک از رانندگان و تصاویر رانندگان در زمان های متوالی به منظور نظارت بهینه در دسترس کارشناسان اداره کل قرار می گیرد.

وی، ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان ممکن، جلوگیری از سرگردانی مسافرین در اطراف جاده، تسریع در انتقال مسافرین به محلی امن تا تأمین ناوگان، کاهش ترافیک جاده ای، جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر انجام کنترل های لازم از طریق نظارت میدانی نمایندگان اداره کل، پلیس راه و انجمن صنفی، نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل و نقل با استفاده از سیستم های نظارتی آنلاین صورت می پذیرد.

گرجی بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر بویژه در ایام خاص و یا در راه ماندن خودروها بدلیل شرایط محیطی (در اجرای طرح های زمستانی) و یا تردد ناوگان حامل زائرین از کشورهای همسایه، بعضاً ناوگان حمل و نقل عمومی و بویژه ناوگان حامل زائرین خارجی در راه متوقف شده و سرگردانی مسافرین را به دنبال داشته نظارت بر عملکرد ناوگان در محورهای مواصلاتی به صورت ۲۴ ساعته و با استفاده از سامانه سپهتن صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان نیز آموزش های لازم را در این خصوص فرا گرفته اند.

گرجی ادامه داد: هماهنگی های لازم با تشکل‌های صنفی استان انجام تا در صورت اطلاع رسانی از سوی مرکز مدیریت راه های استان مبنی بر نیاز به ناوگان جهت انتقال مسافرین، در حداقل زمان ممکن نسبت به تأمین ناوگان با استفاده از شرکتهای حمل و نقل مسافر موجود در نزدیکترین شهرستان محل توقف ناوگان در راه مانده اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان داشت: مکاتبات لازم با دستگاه های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر، مرکز فوریتهای پزشکی و نیروی انتظامی انجام تا در صورت مواجهه با توقف ناوگان در طول مسیر به هر علت مراتب را به سامانه ۱۴۱ در حداقل زمان ممکن اطلاع دهند.

گرجی سریع ترین راه‌های ارتباطی مسافرین با اداره کل را تلفن ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ برشمرد و افزود: پاسخگویی به شکایات دریافتی در حداقل زمان ممکن انجام و پس از بررسی و طرح موضوع در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل و رانندگان، نتایج حاصله به اطلاع شاکیان خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار مهر، مهدی گرجی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استفاده از این سامانه زمان دقیق توقف ناوگان، مشخصات راننده، شرکت حمل و نقل مسافر اعزام کننده ناوگان، مدت زمان رانندگی و توقف های صورت پذیرفته ناوگان توسط هر یک از رانندگان و تصاویر رانندگان در زمان های متوالی به منظور نظارت بهینه در دسترس کارشناسان اداره کل قرار می گیرد.

وی، ارائه خدمات مناسب در حداقل زمان ممکن، جلوگیری از سرگردانی مسافرین در اطراف جاده، تسریع در انتقال مسافرین به محلی امن تا تأمین ناوگان، کاهش ترافیک جاده ای، جلوگیری از بروز تصادفات احتمالی را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر انجام کنترل های لازم از طریق نظارت میدانی نمایندگان اداره کل، پلیس راه و انجمن صنفی، نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت های حمل و نقل با استفاده از سیستم های نظارتی آنلاین صورت می پذیرد.

گرجی بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر بویژه در ایام خاص و یا در راه ماندن خودروها بدلیل شرایط محیطی (در اجرای طرح های زمستانی) و یا تردد ناوگان حامل زائرین از کشورهای همسایه، بعضاً ناوگان حمل و نقل عمومی و بویژه ناوگان حامل زائرین خارجی در راه متوقف شده و سرگردانی مسافرین را به دنبال داشته نظارت بر عملکرد ناوگان در محورهای مواصلاتی به صورت ۲۴ ساعته و با استفاده از سامانه سپهتن صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز مدیریت راه های استان نیز آموزش های لازم را در این خصوص فرا گرفته اند.

گرجی ادامه داد: هماهنگی های لازم با تشکل‌های صنفی استان انجام تا در صورت اطلاع رسانی از سوی مرکز مدیریت راه های استان مبنی بر نیاز به ناوگان جهت انتقال مسافرین، در حداقل زمان ممکن نسبت به تأمین ناوگان با استفاده از شرکتهای حمل و نقل مسافر موجود در نزدیکترین شهرستان محل توقف ناوگان در راه مانده اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان داشت: مکاتبات لازم با دستگاه های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر، مرکز فوریتهای پزشکی و نیروی انتظامی انجام تا در صورت مواجهه با توقف ناوگان در طول مسیر به هر علت مراتب را به سامانه ۱۴۱ در حداقل زمان ممکن اطلاع دهند.

گرجی سریع ترین راه‌های ارتباطی مسافرین با اداره کل را تلفن ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ برشمرد و افزود: پاسخگویی به شکایات دریافتی در حداقل زمان ممکن انجام و پس از بررسی و طرح موضوع در کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل و رانندگان، نتایج حاصله به اطلاع شاکیان خواهد رسید.

کد خبر 4795828

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟