آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان بدون دغدغه کارآفرین باشند


آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان بدون دغدغه کارآفرین باشند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر ترویج گفتمان و مناظره در بین دانشجویان، گفت: مسیر ارتقای کیفیت، مسیری اجتناب ناپذیر است، آموزش‌های ما باید به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان بدون دغدغه، کارآفرین و خلاق تربیت یافته باشند.

محمد حسین امید در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور، با اشاره به هدف برگزاری سومین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی، اظهار کرد: هدف از برگزاری مناظرات دانشجویی، مناظره های دانشگاهی نظری و وارد شدن به بحث های سیاسی و فلسفی نیست، بلکه در این مناظرات به موضوعات مرتبط با دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخته می‌شود.

وی افزود: امسال موضوعات مسابقات مناظرات دانشجویی مربوط به خود دانشگاه جامع علمی کاربردی بود و سعی کردیم دانشجویان را بیشتر در مباحث مختلف نظام آموزشی مشارکت دهیم.

وی با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی در دوره‌ی جدید، از توسعه کمی به سمت توسعه کیفی پیش رفته و گام هایی در این راستا برداشته است، گفت: ما این مسیر را انتخاب کرده و همواره در راستای ارتقای کیفیت تلاش می‌کنیم و خواستیم با برگزاری این مناظرات به این نتیجه برسیم که آیا این مسیر از نگاه دانشجویان نیز، مسیر پیشرفت است یا نه.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: ورود دانشجویان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی به بحث مناظره برای ما بسیار جالب بود، امیدواریم گام های بسیارخوبی برای پیشرفت در این موضوعات برداشته شود و اصل این موضوع بتواند الگوی شاخصی باشد تا رفته رفته کل زیر نظام‌ مهارتی کشور را در برگیرد.

وی تاکید کرد: جز ارتقای کیفیت آموزش، راه دیگری وجود ندارد و معتقدم رسیدن به این کیفیت و دادن ضمامت به مردم، بستگی به میزان تلاش و همت همکاران و روسای دانشگاه‌های علمی کاربردی دارد.

امید خاطرنشان کرد: برخلاف تصوری که در اوایل طرح این موضوع مطرح بود، امروز تلاش بر ارتقای کیفیتی و گفتمان سازی و تشویق دانشجویان به مطالبه گری شده و معتقدم اقبال به سمت دانشگاه بیشتر شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال