70 نقطه حادثه‌خیز در همدان شناسایی شد


70 نقطه حادثه‌خیز در همدان شناسایی شد

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه همدان گفت: 70 نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده که ایمن‌سازی این مسیرها با تعامل اداره راهداری در حال پیگیری است.

سرهنگ غلامعلی همایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: جاده فیروزان - نهاوند از سمت کنگاور به علت عرض کم و تردد زیاد، جاده قدیم همدان - ساوه و دور برگردان پادگان قهرمان از جمله مسیرهای حادثه‌خیز این استان است.

وی اظهار داشت: نقاط حادثه خیز بر اساس میزان سوانح، شدت سوانح بر اساس آمار به دست آمده در سه سال پیاپی، ضرایب پیش بینی شده برای سوانح فوتی، جرحی و خسارتی تعیین می‌شود.

جانشین رییس پلیس راه همدان اضافه کرد: این مولفه ها طبق بازدیدهای میدانی و نشست های مستمر کارشناسان پلیس راه و راهداری مشخص شده همچنین آمار سوانح در نشست های تخصصی آنالیز می‌شود.

سرهنگ همایی گفت: برای ایمن سازی مسیرهای حادثه خیز، اضافه کردن شانه راه، عریض کردن جاده ها، نصب گاردریل و نیوجرسی، روکش آسفالت، خط کشی، نصب روشنایی و دوربین کنترل سرعت صورت می گیرد.

وی یکی از علل بروز حادثه جاده ای در این استان را وجود مسیرهای دوطرفه دانست و افزود: باید مسیرهای رفت و برگشت از جمله جاده غارعلیصدر، فیروزان نهاوند، جاده قدیم همدان - ساوه و تویسرکان - کنگاور با قرار دادن نیوجرسی از یکدیگر جدا شوند تا شاهد سوانح رخ به رخ نباشیم.

جانشین رییس پلیس راه همدان بیان کرد: طرح زمستانی پلیس راه از ۲۰ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و نیروهای پلیس راه به همراه راهداری و هلال احمر در مسیرهای شریانی به ویژه در گردنه های برف‌گیر آوج، اسدآباد، همه کسی، دخان و آورزمان تویسرکان مستقر می‌شوند.

سرهنگ همایی اضافه کرد: تیم های پلیس راه به خصوص در مسیرهای که احتمال انسداد و بسته شدن آن به خاطر ریزش برف وجود دارد حضور می یابند و با هماهنگی اداره راهداری نمک پاشی و پاکسازی جاده ها صورت می‌گیرد.

وی از رانندگان خواست به توصیه های پلیس به ویژه هنگام ریزش برف توجه کنند و رانندگان تریلر و کشنده از گردنه های برفگیر هنگام بارش سنگین برف تردد نکنند چرا که احتمال لغزندگی و مسدود کردن راه از طریق این خودروها زیاد است.

سرهنگ همایی گفت: هم اینک شاهد بارش خفیف برف در گردنه اسدآباد هستیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۶ سانحه جرحی رخ داده که منجر به مصدوم شدن ۶ تن شده است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، آزادراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !