مرکز درمان و آموزش طب سنتی در مرکز نوآوری کیش ایجاد می شود


مرکز درمان و آموزش طب سنتی در مرکز نوآوری کیش ایجاد می شود

کیش - ایرنا - مرکز درمان و آموزش طب سنتی و مکمل طب سوزنی بیمارستان کیش با هدف توسعه طب ایرانی اسلامی در مرکز نوآوری این جزیره راه اندازی می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش، چگونگی راه اندازی و تجهیز این مرکز در جلسه ای با حضور دکتر نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، دکتر شمس اردکانی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران،پروفسور امیر هومن کاظمی نایب رئیس فدراسیون جهانی طب سنتی، دکتر خلیلی سرپرست گروه آموزشی تاریخ علوم پزشکی دانشکده طب سنتی و دکتر اسدی معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران برگزار شد.

همچنین در نشستی جداگانه با حضور دکتر سلیمی مدیر کل مرکز نوآوری کیش و مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، 4 واحد اداری در مرکز نوآوری کیش به اجرای این طرح اختصاص یافت.

همچنین در این نشست، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش و مرکز نوآوری کیش در جهت توسعه و گسترش پروژه های دانش بنیان در زمینه علوم پزشکی و همکاری های دو جانبه اعلام آمادگی کردند.

طب سنتی ایرانی اسلامی، شامل روش های تشخیصی، آسیب شناسی و درمانی با تکیه بر تفاوت های بین فردی (مزاج) در زمینه حفظ سلامت و درمان بیماری ها مبتنی بر پشتوانه علمی و تجربه پزشکی چند هزار ساله ایرانیان است که به جنبه های اخلاقی و تربیتی و آموزه های اسلامی توجه دارد،طبی که با کوشش حکیمان بزرگ دوره تمدن اسلامی نهادینه شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نظامیان زخمی از پایگاه آمریکایی در اردن خارج شدند