صادرات بیش از 820 میلیون دلاری، دسترنج صنعتگران همدانی


همدان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در هشت ماه سال جاری 820 میلیون و 655 هزار دلار کالای تولید شده در این استان از گمرک کشور صادر شد که حاصل کوشش تولیدکننده‌ها و صنعتگران این خطه است.

صنعت و معدن | ایرنا | 32 دقیقه پیش |12/5/2019 7:31:58 PM 30 بازدید

صادرات بیش از 820 میلیون دلاری، دسترنج صنعتگران همدانی

حمیدرضا متین شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر همدان اظهار داشت: تا پایان آبان ماه امسال ۷۵ میلیون و ۴۹۷ هزار دلار کالا از گمرک استان و ۷۴۵ میلیون ۱۵۸ هزار دلار از طریق سایر گمرک های کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده ۲۶ میلیون و ۵۱۶ هزار دلار کالا به وزن پنج هزار و ۲۰۵ تن به این استان وارد شد که این آمار از نظر ارزشی ۳۷ درصد و از حیث وزن ۵۲ درصد نسبت به پارسال همین موقع رشد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: تنها یک درصد از واردات استان کالای مصرفی بوده و بقیه اقلام، کالاهای واسطه ای، مواد اولیه و خطوط تولید است که همگی برای صنایع مصرف شد.

متین گفت: ۱۳۶ قلم محصول در هشت ماهه سال جاری از همدان به ۳۵ کشور جهان صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۵۳ قلم به ۳۲ کشور بود.

وی تاکید کرد: تمام امکانات استان برای آسان سازی تجارت، رفع موانع و توسعه بازارهای صادراتی به کار گرفته شده و به دنبال راهکارهای موثر برای افزایش سهم استان در عرصه تجارت خارجی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات غیرنفتی رویداد فرابخشی و فرادستگاهی است افزود: توسعه این مهم نیازمند باور و عزم ملی و هم افزایی تمام دستگاه های دولتی نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی است.

متین با تاکید برحمایت های همیشگی دولت از صنایع، واحدهای تولیدی را به برخورداری از فناوری و دانش فنی روز، ارتقای مهارت های انسانی، آشنایی با فنون بازاریابی و نوآوری در برندسازی توصیه کرد و گفت: با بکارگیری این موارد می توان کالای با کیفیت و قابل رقابت تولید کرد.

در این آئین ۱۲ صادرکننده نمونه استان همدان معرفی و تجلیل شدند.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق