752 زندانی درکهگیلویه وبویراحمد به آغوش خانواده بازگشتند


یاسوج- ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد گفت که 752 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت ظرف سه سال گذشته از بند زندان ازاد و به کانون خانواده های خود بازگشتند.

بانک وبیمه | ایرنا | 22 دقیقه پیش |12/5/2019 6:31:54 PM 30 بازدید

752 زندانی درکهگیلویه وبویراحمد به آغوش خانواده بازگشتند

۳۰ نفر از این تعداد امروز پنجشنبه بمناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) با حضور اعضای شورای قضایی و جمعی از خانواده زندانیان آزاد شدند.

اسماعیل جمیاری در آیین آزادی این ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد اظهار داشت: مجموع کل بدهی ۷۵۲ زندانی ازاده شده در استان طی این مدت رقمی افزون بر یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: حدود ۹۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ با رضایت شاکیان ، ۸۵ میلیارد ریال کمک های بلاعوض از طریق حمایت سازمان زندان ها و دستگاه قضایی ، ستاد دیه استان ، خیریان و سایر انجمن های نیکوکاری و مابقی نیز به صورت تسهیلات بانکی با سود کمتر از پنج درصد تامین و موجب رهایی زندانیان جرائم غیرعمد در زندان های این استان فراهم شد.

جمیاری یادآور شد: حدود ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد گرفتار در زندان های این استان همچنان منتظر کمک خیران، ستاد دیه و سایر نهادهای ذیربط و همچنین رضایت شاکیان برای آزادی خود هستند.

مدیرکل زندان های کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: ظرف سه سال گذشته ۱۶ زندانی محکوم به قصاص در زندان های این استان از چوبه دار رها شدند و پرونده های آنها منجر به سازش شده است.

جمیاری تاکید کرد: تمامی پرونده‌های مربوط به این ۱۶ زندانی به طور کامل بسته شده و اعلام رضایت شاکیان و اولیای دم نیز در دستگاه قضائی استان ثبت و قاتلان آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین بیش از ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به تعداد ۷۵ زندانی آزاده شده و آموزش دیده پرداخت شده و ۱۲۵ نفر نیز در نوبت دریافت وام هستند.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: علاوه بر مهارت آموزی و کارگاه های آموزشی در بخش های مختلف، اقدام های مهم فرهنگی نیز در زندان های استان انجام می شود.

حسن نگین تاجی اظهار داشت: ارتقای آگاهی عمومی به ویژه در حوزه های اجتماعی و خانواده ، تقویت باورهای اعتقادی و دینی در کنار اجرای برنامه های متنوع هنری و استعدادیابی از زندانیان از مهمترین اقدام های فرهنگی و معرفتی در سطح زندان های این استان است.
وی همچنین برنامه ریزی و پر کردن اوقات فراغت زندانیان و توجه به نیازهای روحی و معنوی آنان را ضرورتی اجتناب ناپذیر در زندان ها دانست.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا