ساز مخالف روسیه و عربستان در آستانه اجلاس اوپک


وین - ایرنا - درحالی که برخی گزارش‌ها از موافقت روسیه با کاهش بیشتر تولید نفت حکایت دارد، عربستان تهدید کرده اگر دیگر اعضای اوپک به توافق کنونی پایبندی نشان ندهند، این کشور نیز تولید خود را افزایش خواهد داد.

کسب و کار | ایرنا | 20 دقیقه پیش |12/5/2019 1:43:34 PM 43 بازدید

ساز مخالف روسیه و عربستان در آستانه اجلاس اوپک

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان که برای نخستین بار پس از تصدی این مقام درنشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت حاضر می‌شود، گفته است در صورت استمرار کم‌کاری دیگر اعضای اوپک در پایبندی به سهمیه تولید حاضر است تولید نفت عربستان را کمی افزایش دهد.

پیش از هم برخی از گزارش‌های تائید نشده‌ درباره احتمال لغو سهمیه تولید کشورهای صادرکننده نفت منتشر شده بود.

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک که قبلا درباره کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای معادل ۱.۲ درصد تقاضای جهانینفت خام تا ماه مارس ۲۰۲۰ توافق کرده‌اند در تلاش هستند تا برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی در سال‌ آینده،کاهش بیشتری را در تولید نفت خود ترتیب دهند.

روسیه به دلیل افزایش صادرات میعانات گازی به چین، پیام‌های متناقضی را تاکنون ارسال کرده است.

اما برخی منابع گزارش داده‌اند که اعضای اصلی اوپک و روسیه، پیش از نشست امروز درباره لزوم تشدید کاهش تولید نفت به توافقدست یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وزارت انرژی روسیه ، الکساندر نوواک وزیر انرژی این کشور به وزیر نفت عربستان گفته است که دو کشور باید به همکاری های خود ادامه دهند.

«حسین کاظم پور اردبیلی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان اوپک امروز به خبرنگاران گفت که ایران از تصمیم اکثریت درباره توافق کاهش تولید نفت حمایت می‌کند.

محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان هم دیروز (چهارشنبه، ۱۳ آذرماه) اعلام کرد هیئت نمایندگی این کشور در نشست سازمانکشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، پیشنهاد می‌کند توافق جهانی کاهش تولید نفت تا پایان سال آینده میلادی تمدید شود.

یکصد و هفتاد و هفتمین نشست اوپک و هفتیمن نشست وزیران اوپک و غیر اوپک بر اساس برنامه اعلامی دبیرخانه این سازمان، امروز(پنجشنبه) و جمعه (۱۴و ۱۵ آذرماه) در مقر این سازمان در وین برگزار می شود.بیژن نامدار رنگنه وزیر نفت ایران امروز در راس هیاتی از وزارت نفت برای شرکت اجلاس اوپک وارد وین شد.

بر اساس برنامه اعلام شده او قرار است دقایقی دیگر با با «محمد سانوسی بارکیندو» دبیر کل این سازمان و «مانوئل کودو» رئیسدوره‌ای اجلاس اوپک دیدار کند.

برچسب ها:

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان