نشست خبری اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد


نشست خبری اداره بهزیستی شهرستان ری برگزار شد

نشست خبری سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری با اصحاب رسانه همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت در ساختمان این اداره صبح امروز برگزار شد.

به گزارش زنان خبر، بهروز هیودی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه که همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزار شده بود با اشاره به قوانین جامع حمایت از حقوق معلولین که در سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و در سال ۱۳۹۷ از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شد, بیان کرد: قوانین متعدد و مختلفی ویژه افراد و خانواده هایی که فرزندان معلول دارند مطرح شده است که یکی از این قوانین رسیدگی به بحث اشتغال است که در این طرح ۳ درصد از استخدامی های ادارات بایستی بعد از گزینش و تایید، از معلولین بدون محدودیت جنسیتی باشد تا هم بحث خودکفایی و استقلال این عزیزان حل شود و هم وارد اجتماع و محیط کاری شوند.

وی با اشاره به این مطلب و در راستای ورود بانوان دارای معلولیت به محیط کار و اجتماع گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت معلولین را بانوان تشکیل می دهند و بانوان محدودیت های بیشتری نسبت به مردان دارند اما خدماتی که ما ارائه می دهیم به جنسیت مربوط نمی شود و تمام خدمات به طور کامل و عادلانه بین این عزیزان تقسیم می شود اما موضوع استخدام در ادارات دولتی هم رعایت شده و طبق گزینش های متعدد و سهمیه هایی که ادارات دارند موضوع استخدام بانوان نیز در ادارات رعایت شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات محدودیت جنسیتی نداریم و تمام تسهیلات ما از جمله معرفی به کارآفرینان و…. بین زنان و مردان بوده است که سه تن از کارآفرین موفق سال ۹۸ از بانوان فعال و دارای معلولیت هستند که علاوه بر اشتغال خود کارآفرینی نیز نموده اند و زنان بد سرپرست و بی سرپرستی را در مجموعه کاری خود دارند.

انتهای متن/*


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوسمار فقط با جام می‌ماند/ پرسپولیس-نساجی بدون حضور بانوان/ پیشخوان