آیینهای گرامیداشت هفته بسیج در کیش با عطر افشانی گلزار شهدای گمنام آغاز شد


آیینهای گرامیداشت هفته بسیج در کیش با عطر افشانی گلزار شهدای گمنام آغاز شد

کیش - ایرنا - آیینهای گرامیداشت هفته بسیج در کیش امروز پنجشنبه با ادای احترام به مقام شهدا و عطر افشانی گلزار شهدای گمنام آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این آیین که امروز پنجشنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران این سازمان، امام جمعه جزیره کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان و مردم در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، حاضران پس از قرائت فاتحه، مزار شهدای گرانقدر را عطر افشانی کردند.

در طول هفته بسیج که از امروز آغاز و تاپایان هفته آینده ادامه خواهد داشت ۴۰ ویژه برنامه به میمنت چهل سالگی بیسج با حضور اقشار مختلف مردم در نقاط مختلف جزیره کیش اجرا می شود.

مجید آسبان جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش در یک نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان افزود: زیارت عاشورا، دیدار پاسداران و بسیجیان با امام جمعه جزیره و امام جمعه اهل سنت از جمله برنامه های آغازین هفته بسیج در ان جزیره است.

وی افزود: مجموعه برنامه های این هفته با شعار " ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت" و رویکرد به گرامیداشت چهل سالگی تأسیس بسیج ، حفظ دست آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی و تلاش برای پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می شود.

وی همچنین، برگزاری مسابقات ورزشی حضور باشکوه و سازمان یافته پرسنل و بسیجیان در نماز جمعه، حضور جمعی از پاسداران و بسیجیان در نماز جمعه اهل سنت، برگزاری اردوی جهادی، برپایی ایستگاه صلواتی در مصلا، برگزاری مسابقات کتاب خوانی را از جمله برنامه های اولین و دومین رروز این هفته اعلام کرد.

همچنین سومین روز هفته بسیج با عنوان بسیج و فناوری، گفتمان انقلاب در مدارس با حضور فرمانده ناحیه و پرسنل سپاه کیش تبیین می شود و همچنین بسیجیان و جمعی از پاسدارن و بسیجیان ضمن حضور در نماز جماعت مدارس، از بیماران در بیمارستان کیش عیادت خواهند کرد، برگزاری محفل انس با قرآن و برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی از دیگر برنامه های این روز است.

تبیین گفتمان انقلاب در مدارس با حضور رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس، برگزاری نشست روشنگری با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس و همچنین در پایگاه های مقاومت برنامه از دیگر برنامه های این هفته اعلام شده است.

برگزاری مسابقات بومی محلی در سطح پایگاه های محله ها، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و مجموعه ای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در طول این هفته اجرا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!