ظریف درگذشت «فضل‌الله رضا» را تسلیت گفت


ظریف درگذشت «فضل‌الله رضا» را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه درگذشت پرفسور «فضل‌الله رضا» سفیر اسبق ایران در یونسکو را تسلیت گفت. 

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در پیام تسلیت «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه آمده است: خبر درگذشت پرفسور فضل‌الله رضا از تبار پاکان روزگار و از سلسله مشاهیر ایران، موجب تالم و تاثر خاطر گردید. حیات پربرکت این فرزند اصیل ایرانی سراسر افتخار، پویش و کاوش در سپهر خیال‌انگیز دانش و ادب است.

وزیر امور خارجه در پیام خود با تاکید بر اینکه میراث پرفسور فضل‌الله رضا معرف کارنامه مفاخر ایرانی است، اظهار داشت: از حضور درخشان در یونسکو به عنوان سفیر ایران و استادی دانشگاه‌ها و مجامع علمی شناخته شده جهان گرفته تا نظریات علمی ماندگار در حوزه های دانش و ادب. این استاد وطن‌پرست و بی‌بدیل علاوه بر صعود به قله‌های دانش متخلق به اخلاق و صفات نیک بودند و فقدان ایشان برای جامعه ایرانی و مراکز علمی خسران بزرگی است.

در ادامه این پیام آمده است: درگذشت زنده یاد پرفسور رضا را به خانواده، دوستان، استادان، دانشجویان و عموم مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن استاد ارجمند شادی روح و علو درجات از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

ظریف درگذشت «فضل‌الله رضا» را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، پرفسور فضل‌الله رضا دانشمند پرآوازۀ ایرانی، ریاضی‌دان، شاعر و استاد حوزه مهندسی برق بود که صبح امروز در ۱۰۵ سالگی و در اُتاوای کانادا چشم از جهان فروبست.

مسئولیت نمایندگی ایران یونسکو و ریاست دانشگاه تهران از جمله مسئولیت‌های پرفسور فضل‌الله رضا محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلیت فروشی قسمت بانوان استقلالی باز نشده تمام شد!