حسینی: کار آسانی برای رسیدن به المپیک ندارم/حضور در هر رویداد بین‌المللی اندازه چندماه تمرین است


حسینی: کار آسانی برای رسیدن به المپیک ندارم/حضور در هر رویداد بین‌المللی اندازه چندماه تمرین است

نخستین بانوی مدال‌آور وزنه‌برداری گفت: آرزوی هر ورزشکاری حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان است، اما می‌دانم که کار آسانی برای رسیدن به المپیک ندارم.

سیده الهام حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره کسب نخستین مدال وزنه‌برداری بانوان در تورنمنت ترکیه گفت: سطح مسابقات واقعاً خوب بود؛ به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک در این مسابقات به میدان رفتم و خوشحالم که موفق به کسب نخستین مدال رسمی بانوان در وزنه‌برداری شدم.

وی درباره ارتقای رکوردهایش در این مسابقات نسبت به رویداد قبلی گفت: با وجود فاصله کمی که از مسابقات جهانی تا این رقابت‌ها وجود داشت و مدت کوتاهی که برای تمرین کردن در اختیار داشتیم تلاش کردیم علاوه بر کسب مدال، افزایش رکورد را نیز داشته باشیم که خوشبختانه حدوداً 9 کیلوگرم رکورد مجموعم با افزایش همراه بود.

ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان درباره تأثیر حضور در مسابقات مختلف بر بهبود عملکردش گفت: بدون شک حضور در هر رقابتی با کسب تجربه بالایی همراه است و به قول ورزشکاران حضور در هر رویداد بین‌المللی به اندازه چندین ماه تمرین ارزشمند است. خوشبختانه مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری نیز با دیدگاه مثبتی به این موضوع نگاه می‌کنند. با وجود اینکه شاید شانسی برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی نداشتیم، اما ما را اعزام کردند. شاید اگر در آن مسابقات شرکت نمی‌کردم در ترکیه نیز نمی‌توانستم عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

حسینی درباره ادامه برنامه‌هایش برای کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: تورنمنت قطرکاپ، مسابقات غرب آسیا و قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و امیدوارم با حضور در این رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه المپیک شوم و به عنوان اولین بانوی ایرانی در المپیک وزنه بزنم.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به حضور در المپیک خوش‌بین است، گفت: هیچ چیزی غیر ممکن نیست و من تمام تلاشم را برای کسب امتیازات لازم انجام می‌دهم. آرزوی هر ورزشکاری حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان است، اما می‌دانم که کار آسانی نیست. تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا به جایگاهی که شایسته وزنه‌برداری ایران است برسیم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان خاطرنشان کرد:‌ از علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که در این مدت حمایت ویژه‌ای از وزنه‌برداری بانوان داشته است تشکر می‌کنم و امیدوارم مسئولان بلندپایه ورزش کشور نیز توجه ویژه‌تری به این رشته داشته باشند تا بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای ورزش بانوان ایران در المپیک 2020 توکیو باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیده الهام حسینی، نماینده وزنه‌برداری کشورمان در دسته 76 کیلوگرم موفق شد مدال برنز جام بین‌المللی نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه را کسب کند تا نخستین مدال بین‌المللی وزنه‌برداری کشورمان در بخش بانوان به نام این وزنه‌بردار ثبت شود.

وی با ثبت رکوردهای 88 کیلوگرم (یکضرب)، 110 کیلوگرم (دوضرب) و 198 کیلوگرم (مجموع) به این عنوان رسید. با این نتیجه، 8 کیلوگرم رکورد یکضرب و 10 کیلوگرم رکورد دوضرب کشور ارتقا پیدا کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)