سوال از وزیر نیرو درباره تولیدکنندگان داخلی به صحن مجلس ارجاع شد


سوال از وزیر نیرو درباره تولیدکنندگان داخلی به صحن مجلس ارجاع شد

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به طرح سوال سیدقاسم جاسمی از وزیر نیرو درباره علت عدم توجه به تولیدکنندگان صنعت آب و برق گفت: نماینده کرمانشاه از پاسخ‌ اردکانیان قانع نشد و سوال به صحن علنی ارجاع...

سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 28 آبان) این کمیسیون گفت:‌ در نشست عصر امروز 4 سوال از رضا اردکانیان وزیر نیرو مطرح کرد.

وی افزود: سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه 2 سوال را از وزیر نیرو را مطرح کرد که سوال اول در مورد علت عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی صنعت آب و برق بود و سوال دوم هم در مورد علت عدم مدیریت علمی بر منابع آب و برق کشور بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: با آنکه اردکانیان وزیر نیرو درباره این سوالات توضیحات لازم را ارائه کرد و گفت سال گذشته وزارت نیرو 11 هزار میلیارد تومان بدهی‌اش را به بخش خصوصی تسویه کرده است ضمن اینکه اردکانیان در پاسخ به سوال دوم اعلام کرد که جمهوری اسلامی قدرت اول برق در منطقه و قدرت چهارم در سطح جهان محسوب می‌شود اما جاسمی از پاسخ‌های وزیر نیرو به این 2 سوال قانع نشده و به صحن علنی ارجاع داده شد.

الماسی گفت:‌ سوال عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده چابهار در مورد عدم بازپرداخت مبالغ اخذ شده غیرقانونی توسط برق استان سیستان و بلوچستان از مردم فقیر و حاشیه‌نشین چابهار اقدامی صورت نگرفته است و با توجه به اینکه این سوال منطقه‌ای است وزیر نیرو برای پاسخ بیشتر معاون امور برق وزارت نیرو را مأمور بر بررسی این موضوع کرد و در جلسه‌ای ظرف مدت دو هفته آینده خواست موضوع تعیین تکلیف شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: سیف‌الله عبدالهی نماینده اهر و هریس هم سوال چهارم را مبنی بر اینکه چرا در نیروگاه سیکل ترکیبی هریس اقدامات لازم طبق ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه انجام نمی‌شود مطرح شد و در نهایت با توجه به اینکه در این سوال به نحوه بکارگیری و جذب نیروهای بومی مطرح بود قرار شد که مسئولین وزارت نیرو بازدید میدانی از این نیروگاه داشته باشند تا این موضوع مدیریت شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟