هواشناسی قشم نسبت به تندباد و بارش باران هشدار داد


هواشناسی قشم نسبت به تندباد و بارش باران هشدار داد

قشم- ایرنا- سرپرست اداره هواشناسی قشم نسبت به تندباد، رعد و برق، بارش شدید باران آبگرفتگی معابر در این شهرستان هشدار داد.

محمد کاملی دیرستانی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این وضعیت از امروز (۲۸ آبان‌ماه) تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وزش بادهای نعشی(شمال شرقی) از امروز آغاز شده است و تا آخر هفته ادامه دارد.

سرپرست اداره هواشناسی قشم اظهار داشت: بر اساس الگوهای هواشناسی احتمال رگبار باران، رعد و برق، بارش گاه‌به‌گاه تگرگ، تندباد لحظه ای، افزایش سرعت باد و مواج شدن دریا وجود دارد.

وی افزود: اوج فعالیت سامانه ناپایدار برای روز چهارشنبه است که در اثر آن ارتفاع امواج تا ۱۸۰ سانتی‌متر و سرعت باد تا ۲۲ نات پیش‌بینی می‌شود.

کاملی دیرستانی گفت: بر این اساس قایق‌های سبک باید از خودداری کنند و فعالیت شناورهای صیادی و گردشگری نیز مختل می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال اختلال در فعالیت شناورهای مسافری به مقصد لارک و هرمز تا روز جمعه وجود دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق