افزون‌بر80 کیلوگرم زعفران در خاش برداشت شد


افزون‌بر80 کیلوگرم زعفران در خاش برداشت شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر 80 کیلوگرم محصول زعفران از سطح 13 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

شهرزاد کمالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت زعفران در مهر انجام می‌شود که پیاز مورد نیاز آن از سوی جهاد کشاورزی با مشارکت بهره‌برداران از خراسان جنوبی و خراسان رضوی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
وی با اشاره به سازگاری کشت زعفران در آب و هوای خاش افزود: برداشت این محصول از نیمه دوم آبان آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد.
مدیرجهاد کشاورزی خاش گفت: کشت زعفران به منظور تغییر الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب در این شهرستان انجام شده است.
وی اظهار داشت: زعفران یا همان طلای سرخ یکی از اقتصادی‌ترین محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود که نیاز به آب کم داشته و در برابر خشکی مقاوم است.
کمالی ادامه داد: با توجه به وقوع خشکسالی‌های مداوم، تحلیل رفتن آب سفره‌های زیرزمینی، ضرورت اقتصادی کردن کشاورزی و سوق دادن کشاورزان به کشت‌های الگویی می‌طلبد کشت زعفران به دلیل سودآوری بیشتر جایگزین محصولات آب‌بر شود.

به گزارش ایرنا خاش، میرجاوه، زاهدان، زهک، زابل، هامون، هیرمند و نیمروز عمده شهرستانهای تولید کننده زعفران در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا