علاقه‌مندی آلمانی‌ها به همکاری با ایران در زمینه مدیریت پسماند


علاقه‌مندی آلمانی‌ها به همکاری با ایران در زمینه مدیریت پسماند

تهران- ایرنا- نماینده اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: شرکت‌های متوسط و کوچک آلمانی در زمینه پسماند علاقه‌مند هستند با ایران همکاری کنند.

سرافرازی روز یکشنبه در همایش بین‌المللی مدیریت پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هر چند امروز در روزهای خوب داد و ستد بین ایران و آلمان قرار نداریم و طبق آمار حدود ۵۰ درصد این داد و ستد کاهش یافته است اما علاقه به همکاری با ایران همچنان بین شرکت‌های آلمانی وجود دارد و همواره درباره پتانسیل موجود در ایران صحبت می‌شود.

وی اظهار داشت: در چند سال گذشته همایش‌های مختلفی در زمینه پسماند و انرژی‌های تجدیدپذیر به طور مشترک بین ایران و آلمان برگزار شد، باید به شرکت‌های آلمانی شناخت درستی از موقعیت موجود داده شود تا بدانند در چه جاهایی و چه زمینه‌هایی می‌توانند کار کنند.

سرافرازی تاکید کرد: در جوانان ایرانی استعدادهای خوبی وجود دارد و کارهای خوبی در زمینه پسماند انجام داده‌اند که امیدواریم در بحث مدیریت پسماند به این استعدادها توجه کرد تا راه‌حلی برای مشکل پسماند ارائه شود.

نماینده اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان تصریح کرد: در اتاق بازرگانی ایران و آلمان آماده هر گونه همکاری و اقدامی چه در سطح علمی و چه آموزشی در زمینه مدیریت پسماند هستیم.

«یونس امگلتز» از شرکت فرانهوفر نیز در این همایش گفت: تمام کشورها باید در زمینه پسماند با یکدیگر همکاری کنند و استفاده از تجارب کشورهای موفق در این مسیر بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: آلمان در حال اجرای مسترپلنی در زمینه پسماند در ایران است و چهار موضوع مختلف در این زمینه پوشش داده می‌شود که ایجاد توانایی برای این منظور، زیرساخت‌های پسماند، بازچرخانی آب و مدیریت پسماند از جمله آنهاست و می‌خواهیم در این فرایند سازوکاری ایجاد کنیم که زمینه صادرات فرآوردهای پسماند فراهم شود.

امگلتز با اشاره به اینکه این پروژه تا پایان امسال ادامه دارد و توسط ۴ شرکت آلمانی و ۲ شرکت ایرانی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای پروژه این است که بتوانیم برای شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی فرصتی ایجاد کنیم تا بتوانند وارد بازار ایران شوند و فرآورده‌های پسماند را صادر کنند، همچنین اطلاعاتی را نیز در اختیار طرف ایرانی قرار دهیم.

وی افزود: برای اجرا ابتدا ۵ شهر و استان‌هایی از جمله بوشهر، قزوین، خوزستان، مازندران و خراسان رضوی را انتخاب کردیم که در نهایت خوزستان به عنوان پایلوت انتخاب شد و کار در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران