کاهش تعهدات برجامی نشاندهنده عزت ملت ایران است


کاهش تعهدات برجامی نشاندهنده  عزت ملت ایران است

آیت الله عالمی گام چهارم کشورمان در کاهش تعهدات برجامی را نشاندهنده عزت ملت ایران و در نهایت عزت اسلام و مسلمین در آینده عنوان کرد.

«آیت الله حسن عالمی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: این اقدام گامی لازم، محکم و ضروری است. حق مردم و ملت ایران است که از توانایی که دارد، استفاده کند.

نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمن ما تمام توان خود را گذاشت تا ملت ایران از توانایی و اقتدار علمی ای که دارد، استفاده نکند که مبادا آن توسعه آینده ای که در پیش روی این ملت است برای مردم ایران در دسترس قرار بگیرد.

وی گفت: برای آنکه بتوانیم در آینده به جایگاه عزت مابانه ملت ایران و در نهایت به عزت اسلام و مسلمین برسیم باید تمام تلاش خود را بکنیم و این گام هسته ای در این راه بسیار موثر است.

آیت الله عالمی تصریح کرد: امیدواریم که خداوند متعال به تمامی دست اندرکاران در نظام اسلامی کمک کند تا این گام چهارم در فعالیت های هسته ای تاثیر خاص خود را در جهت توسعه علمی، اقتصادی، سیاسی کشور داشته باشد و از این توسعه ها سایر کشورهای مسلمان نیز بهره ببرند.

وی در مورد پیام آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی به کشورهای عضو برجام اظهار کرد: در مرحله اول این کشورها باید نگاهی به خود داشته باشند و ببینند که در برجام چه کردند، نگاه آنها به خودشان مانند نگاه طاووس به پر و بال اش است که وقتی به پر و بال خود نگاه می کند، مغرور می شود و از خوشحالی صدای زیبا سر می دهد اما وقتی سر خود را خم می کند که به پاهای خود نگاه می کند، شرمنده زشتی پاهای خود می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنها نیز باید ببینند چگونه به تعهدات خود عمل کرده اند. این کشورهای عضو وقتی می بینند که هیچ گامی را در رابطه با مواردی که در توافق برجام متعهد شده اند، برنداشته اند و هیچ یک را عملی نکرده اند، پس بنابراین حق طبیعی ملت ایران است که از توانایی خود استفاده کند و در جهت توسعه کشور گام های مقتدرانه ای بردارد./

پایان پیام/34

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟